Wystawa o wyprawie na Chan TengriZapraszamy wszystkich chętnych na otwarcie wystawy pt. "Kirgizja i góry Tien Szanu - wyprawa na Chan Tengri 7010 m n.p.m." o wyprawie członków KW Jastrzębie na Chan Tengri 7010m n.p.m. Otwarcie odbędzie się 19.04.2012 r. (czwartek) o godz. 18:00 w Galerii Sztuki w Rybnickim Centrum Kultury. Wystawę będzie można podziwiać do 30.05.2012 r. Wstęp wolny!

Podczas wystawy zostanie również zaprezentowany pokaz slajdów i krótkich filmów z wyprawy, przygotowanych przez Piotra Lilla i Darka Mildnera, którzy opowiedzą o zeszłorocznej wyprawie w góry wysokie oraz zwiedzaniu Kirgizji.

W wyprawie organizowanej przez Klub Wysokogórski w Jastrzębiu Zdroju www.kwjastrzebie.pl, brali udział: Darek Mildner, Leszek Kopczyński, Jarek Baliński i Piotr Lilla. Dwóch ostatnich 6 sierpnia stanęło na szczycie.

Droga na szczyt ciągnęła się w nieskończoność. Do pokonania mieliśmy na przemian pionowe odcinki skalne i strome pola śnieżne. Do wschodu słońca wspinaliśmy się bez świadomości w jak urokliwym miejscu się znajdowaliśmy. Wschód odsłonił przepiękne widoki, których wcześniej na mniejszych wysokościach nie mieliśmy okazji obserwować. Widoki te towarzyszyły nam do końca dnia, dodając energii do zdobycia szczytu. Na wysokości 6500 m. n.p.m., po 6 godzinach wspinaczki, pojedyncze podmuchy wiatru towarzyszące nam od wyjścia z obozu III, przerodziły się w stale wiejący silny wiatr, który skutecznie utrudniał zdobywanie wysokości. Jednak o 14.20 stajemy na szczycie! Zanotowane ciśnienie wynosiło 430hPa. Silny wiatr szalejący na wierzchołku Chan Tengri nie pozwalał cieszyć się sukcesem zbyt długo. Zrobiliśmy kilka pamiątkowych zdjęć, po czym ruszyliśmy w dół. Radość ze zdobycia szczytu tak naprawdę dotarła do mnie 5 godzin później, kiedy udało nam się wrócić do obozu III. Tam Darek z Leszkiem przywitali nas czekoladą i napojami, które pochłonęliśmy jak gąbki.