Blogi Portalu Górskiego

Zapraszamy do lektury blogów ludzi związanych z wspinaniem, górami i podróżami.

Dzień czwarty- do Trzebuńskiej Góry

Category: Wszystkie wpisy

W zasadzie tego można się było spodziewać- skoro mamy po raz pierwszy dach nad głową (tzn nad namiotami), to będzie to właśnie tej, pierwszej, BEZDESZCZOWEJ nocy :) Nie, żebyśmy narzekali na brak opadów, ale tacy byliśmy wieczorem dumni, że je przechytrzyliśmy....

Tatrzańskie dwutysięczniki biegiem

Już półtora roku minęło od bicia rekordu zimą Korony Gór Polski. Przez ten czas stęskniłem się za długodystansowymi wyprawami - pora na zastrzyk ultra przygody. W międzyczasie uczestniczę w zawodach w Polsce i po Ukrainie m.in. na „Boiko Trial” gdzie zdobyłem pierwsze miejsce na dystansie 120 km po dzikich górach Ukraińskich Bieszczad.

16 lipiec 2018, 07:56

Dzień trzeci - do Zembrzyc

Category: Wszystkie wpisy

Kiedy trzeciego dnia budzi nas odgłos beznamiętnie siąpiącego deszczu, już nie jesteśmy nawet zdziwieni. Widocznie tak musi być, abyśmy się nie rozleniwili. Tym razem pada na tyle długo, że namioty pakujemy jeszcze mocno wilgotne. Dobrze, że sypialnie składa się w nich osobno od tropików- jest szansa, że miejsce do spania pozostanie suche. IMG 7761

Dzień drugi - do chatki pod Potrójną

Po relaksie w parku linowym wracamy kolejką na górę Żar, na opuszczony na noc czerwony szlak.

Dzień drugi - przystanek w Trollandii w Międzybrodziu Żywieckim

Category: Wszystkie wpisy

Rankiem drugiego dnia wyprawy budzi nas ten sam, co wczoraj, niemiły odgłos. Uwielbiamy dźwięk dudnienia deszczu o namiot wieczorem, gdy chowamy się do ciepłych śpiworów, ale stanowczo nie wtedy, gdy akurat powinniśmy wstawać....

Pierwszy dzień wędrówki

Drugi dzień wakacji, a pierwszy naszej Rodzinnej Wyprawy. Zanim jeszcze otwieramy oczy w hostelu w centrum Bielska-Białej, słyszymy cichutki, jednostajny szum, dochodzący zza okna. Lekka mżawka przesiąka przez mętnie spochmurniałe niebo.

Na przekór i Ty też możesz

Category: Wszystkie wpisy

Niebawem wyruszymy na szlak i projekt TY TEŻ MOŻESZ zacznie wreszcie funkcjonować. Co z tego wyniknie na dłuższą metę? Nie wiem. Ale gdyby nie próbować, pytanie to na zawsze pozostałoby bez odpowiedzi. Chciałbym jeszcze doprecyzować kilka szczegółów całego projektu.

TY TEŻ MOŻESZ i cała idea ewaluują już od jakiegoś czasu i mimo że w sumie ciągle chodzi o to samo, projekt ten dojrzewa, nabiera realnych kształtów i konkretów.

21 czerwiec 2018, 22:46

Pierwsze przymiarki sprzętowe z formą Nordisk

Category: Wszystkie wpisy

Kilka dni temu pojawiła się w naszym domu wielka, czarna paka. Z miejsca wzbudziła zainteresowanie młodszej części rodziny i po krótkiej chwili dokonano komisyjnego odpakowania. W środku ... każdy znalazł coś dla siebie od firmy Nordisk.

Już niedługo, czyli pomalutku rozpoczynamy przygotowania

Dokładnie dziewięć dni zostało do rozpoczęcia naszej Rodzinnej Eskapady Beskidzkiej.

W szkole jak co roku ten przedziwny czas walki o uwagę uczniów („Przypominam, ze rok szkolny się jeszcze nie skończył! Oceny jeszcze nie są wystawione!”), z góry skazany na przegraną. Myśli wszystkich wędrują nieubłaganie daleko od podręczników i ocen ... tym bardziej, że bilety do Bielska-Białej mamy kupione na pierwszy dzień wakacji.

Gęsia Szyja (07/2017)

Category: Wszystkie wpisy

Mój ubiegłoroczny pobyt pod Tatrami powoli zbliżał się ku końcowi i choć w planach mieliśmy jeszcze wyprawę na Granaty to czas pędził nieubłaganie,a każdy dzień był na wagę złota. Zbierając siły do wyjścia w Tatry Wysokie wybraliśmy sie na Gęsią Szyję..

29 maj 2018, 12:55

Konkurs Fotograficzny "Górski Kalendarz"