male dolomity

Popularne

• Zdjęcie z bazy zdjęć PG: Gerlach, Niżne Rysy, Rysy i Wysoka, fot. Anna Wojciechowska
    Te trzy naj...

Gerlach (2665 m n.p.m.), Łomnica (2634 m n.p.m.) i Lodowy Szczyt (2630 m n.p.m.) - oto...

• topr
    TOPR. Kulisy akcji na Rysach

Na najwyższym polskim szczycie doszło do wypadku w poniedziałek 5 czerwca. Nie mogła...

• Zdjęcie z bazy zdjęć PG, Krywań z Szatana
    Krywań i Giewont

Obie są owiane legendami, każdy prawdziwy turysta górski choć raz wypadałoby żeby tu...

Blogi

FundacjaTOPR 271x62_v1

TOPR SystemMonitoringuPogody_271x62

Blogi Portalu Górskiego

Zapraszamy do lektury blogów ludzi związanych z wspinaniem, górami i podróżami.

• avatar
      Łukasz Dębowski

,,O czym będę pisał na tym blogu?” – zapytałem Moniki. ,,Jak to o czym?  Opiszesz swój typowy dzień  z tego tygodnia: pobudka o 5:30, pierwszy trening, praca, drugi trening, sekcja, i godzina 24:00 spać”- odpowiedziała. I o tym właśnie będzie ten blog. Opowiem Wam, jak to jest od 17 lat budzić się i zasypiać, myśląc tylko o wspinaniu, o nieskończonej motywacji, o bezkompromisowym podejściu do życia i wykorzystywaniu, ile się da z każdej jego minuty, ale też o tym, jak wychowuje się dobrych zawodników i  co aktualnie robią trudnego w skałach, będzie trochę o treningu,  odżywianiu no i może ciut o moim wspinaniu….. zapraszam do lektury!

Chulilla

Category: Wszystkie wpisy

Na przełomie roku spędziłem trzy tygodnie w Hiszpańskiej Chulilli. Miejscówka, która ostatnio zdobyła dość dużą popularność, jest położona niedaleko Valencii.

25 styczeń 2016, 14:28

Miesiąc w Mamucie

Category: Wszystkie wpisy

Jako że warun na Pochylcu skończył się dokładnie w momencie gdy zjeżdżałem po zrobieniu Ekspozytury, nie pozostało nic innego jak przenieść się do Mamuta. Plan był prosty wspinanie 1/1, konsekwentnie aż do ostatecznego zwycięstwa, turbo napinka mało jedzenia dużo restu.

08 listopad 2015, 08:22

2 x VI.6+

Category: Wszystkie wpisy

W zeszłym tygodniu na Okienniku rozwiązałem otwarty projekt połączenia Władcy Przestrzeni z Super Akcjami.

14 październik 2015, 08:56

Podkarpacie

Category: Wszystkie wpisy

W tym roku pierwszy raz od lat poważny wakacyjny trip nie doszedł do skutku. Z powodu rodzinnych komplikacji w grę wchodziły tylko niedalekie wyjazdy, zazwyczaj  kilkugodzinne, na Jurę. Ale w sierpniu postanowiliśmy z Moni pojechać gdziekolwiek! Wybór padł na piaskowcowe rejoniki Podkarpacia, blisko, brak utrudnień w kontekście wepchania wózka pod skałę,  brak problemów ze znalezieniem kwater (przynajmniej tak nam się wydawało), wspinanie też całkiem fajne, przynajmniej tak pamiętaliśmy je z kilku wizyt 10 lat temu.

01 wrzesień 2015, 19:16

Hollental

Category: Wszystkie wpisy

Iga to ma życie! Prawdziwe dziecko szczęścia! Pomyślcie, że 10 dnia życia wiecie już jak biegną wszystkie najważniejsze kombinacje na ścianie czołowej Okiennika, a trzy dni później poznajecie patenty na Godoffa w 3 wersjach. Kiedy już z Moni pokazaliśmy małej co będzie robiła i gdzie spędzała życie, postanowiłem rozprawić się z kilkoma łatwiejszymi zaległościami w okolicy.

06 sierpień 2015, 17:56

,,Powrót" do wspinania!

Category: Wszystkie wpisy

Dawno nie pisałem niczego na moim blogu, ale powiedzmy sobie szczerze, że nie zawsze jest o czym. Ostre zamieszanie w moim życiu, spowodowane narodzinami Igi, sprawiło że niby się wspinałem, jeździłem tu i tam, ale tak naprawdę niewiele z tego wynikało. Kiedyś wydawało mi się że bez problemu wszystko potrafię ogarniać, a mówienie że trzeba mieć ,,czystą głowę”, żeby robić trudne drogi to jedna wielka ściema.

Tukan

Ostatnio nie dzieje się nic, a właściwie nic z moim bezpośrednim udziałem. Buła, Karolina, Lama, Ania i cała reszta mojej ekipy ciągle coś robią a ja zamulam na starych trudnych projektach na Pochylcu i w Mamucie. Jedynym pozytywny wspinaczkowym akcentem w ostatnim czasie dla mnie była rekreacyjna wycieczka na Białego Psa, gdzie zrobiłem sobie bardzo fajną dróżkę  Hektora VI.5, na którym ktoś po raz kolejny dokleił wiecznie urywający się podchwyt. Ostatnio zalało Mamutową, więc został tylko średnio suchy Pochylec, ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, po pierwsze trzeba będzie znaleźć jakieś nowe fajne projekty, a po drugie miałem troszkę czasu, żeby podziałać w temacie przystosowania mieszkania, tak aby pozytywnie wpływało na rozwój cech najbardziej przydatnych u małych dziewczynek, a więc mocnej zapinki w plecy i pociągnięcia z wyciągniętej dwójki do paska od spodni. Tak więc rozpocząłem przerabianie sypialni, utrzymanej dotąd w mrocznym stylu kastylijskiego klasztoru na pokój w stylu eklektycznym. Najważniejszym założeniem planu jest to, że ma być pozytywnie, kolorowo, fajnie i ogólnie ciekawie. Oprócz pomalowania ścian na różne kolory i oklejenia czarnych mebli potrzebna była mi nowa lampa. I zupełnie przypadkiem znalazłem na jednym z portali ogłoszeniowo- aukcyjnych fantastycznie pasującą do mojego planu lampę!!!!

tukan

Rozpocząłem więc negocjacje  handlowe (mam nadzieję, że mój kontrahent, jeśli kiedykolwiek to przeczyta, nie będzie miał do mnie pretensji o ujawnienie ich szczegółów):

- Witam! dam 30 zł za ta super lampę, może być??

-  40 zł i jest twoja ta super lampa :)

- Wiem, że to najbardziej superowa lampa na świecie i moje dziecko będzie zapewne szczęśliwe, rosnąc w jej blasku, ale jestem biednym człowiekiem 35zl.

Wielkanoc w Ospie

Category: Wszystkie wpisy

Święta Wielkanocne spędziłem niezbyt oryginalnie, postawiłem na sprawdzoną miejscówkę jaką jest słoweński OSP. Nie przestraszyliśmy się tłumu Polaków, który zawsze w kwietniu bawi w tym rejonie. Tak jak przewidziałem, wszyscy mówią że jadą do Ospu, a to kto tam pojedzie to już jest inna sprawa.

26 kwiecień 2015, 05:35

Środowa wycieczka na Jastrzębnik

Category: Wszystkie wpisy

W środę  w eksperymentalnym teamie wspinaczkowy w raz z  moją bardzo obiecującą ,,sekcjowiczką” Basią  udałem  się na Jastrzębnik. Okazało się że współpraca ułożyła się prawie tak wspaniale jak pomiędzy Lewandowski a Milikiem, ale po kolei.

Konkurs Fotograficzny "Górski Kalendarz"