Blogi Portalu Górskiego

Zapraszamy do lektury blogów ludzi związanych z wspinaniem, górami i podróżami.

Na zakończenie - Rabkoland (park rozrywki w Rabce)

Category: Wszystkie wpisy

Rankiem już chcemy planować dzisiejszą trasę, ale po chwili dociera do nas, że to już koniec. Niespiesznie jemy śniadanie na tarasie schroniska, chłonąc widoki aż po horyzont. Poranna toaleta ogranicza się do umycia zębów (trudno, podobno od brudu się nie umiera) i schodzimy do Rabki.

Ty też możesz, Betlejemka i Adrian Koźbiał

Kiedy zbliżamy się do Murowańca, na Hali Gąsienicowej łatwo zobaczyć kilka stojących tam domków. Ten najbliżej drogi to COS – PZA „Betlejemka”.

COS – PZA „Betlejemka” to równocześnie baza szkoleniowa i całoroczna baza noclegowa dla turystów. Jest tutaj ponad 20 miejsc do spania, sanitariaty i prysznice. Brakuje natomiast jakichkolwiek usług w zakresie gastronomii. Sąsiedztwo jednak Murowańca (5 minut drogi) powoduje, iż fakt ten nie sprawia żadnego problemu.

11 wrzesień 2018, 09:48

Dzień siódmy- do Lubonia

Category: Wszystkie wpisy

Po wieczornych deszczach nie ma już śladu, ale cieszymy się, że nie zdecydowaliśmy się na późną wędrówkę na szczyt Lubogoszcza. Po pierwsze- zostalibyśmy bez ciepłego posiłku, po drugie- doszlibyśmy cali mokrzy, a po trzecie, co uświadamiany sobie dopiero na podejściu- droga zajęłaby nam dużo więcej czasu, niż wynikałoby to z mapy. Podejście na szczyt niby krótkie, ale daje w kość... czujemy się, jakbyśmy szli po schodach- właściwie wygodniej byłoby czasami podpierać się rękoma. Nie wiem, czy wieczorem dalibyśmy (psychicznie) radę, ale teraz, wypoczęci i wyspani, wchodzimy raz-dwa. Na szczycie spotykamy jednego z tak tutaj nielicznych turystów, dzięki czemu zostajemy posiadaczami wspólnego zdjęcia całej rodziny- to pamiątka na wagę złota!IMG 7892IMG 7892

IMG 7900

Moja Korona Ziemi – początek

Category: Wszystkie wpisy

Jak już pisałem, mój projekt TY TEŻ MOŻESZ ma na celu uświadomienie wszystkim dookoła, że mimo różnych problemów, jeśli się do czegoś mocno dąży, robi się to wytrwale i z zaangażowaniem można wielu, a wręcz bardzo wielu rzeczy dokonać. Mam duże problemy ruchowe i jestem niepełnosprawny. Fakt – nie wszędzie wejdę, ale nie znaczy to, że nigdzie i że mam teraz usiąść na tyłku i nic nie robić.

Stąd pomysł na Moją Koronę Ziemi i cała idea TY TEŻ MOŻESZ. Chodzi o dotarcie pod wszystkie szczyty (łącznie z Everestem i Mt Vinsonem) należące do KZ. To karkołomne i niezwykle trudne zadanie. Nie tyko wymagające dużej sprawności fizycznej, ale i wielu zabiegów logistycznych. Łatwo zatem nie będzie. CHCĘ ZOSTAĆ PIERWSZĄ OSOBĄ NIEPEŁNOSPRAWNĄ NA ŚWIECIE, KTÓRA TEGO DOKONA. Chcę przełamywać bariery wszelkie właśnie tam gdzie są one największe w myśl zasady, że TY TEŻ MOŻESZ.

22 sierpień 2018, 10:31

Tatrzańskie dwutysięczniki biegiem - Start 21.08- 6.00 Zuberec

Category: Wszystkie wpisy

Start, przygotowanie i trasa w pigułce. Staruje 21.08 czyli wtorek o 6.00 z Zuberec na Słowacji. Będę biegł sam bez żadnego supportu. Depozyty są rozstawione w dwóch miejscach. Pierwszy depozyt w Dolinie pięciu stawów obok szlaku na Szpiglasowa Przełęcz gdzieś 82 km a drugi w Strbske Pleso na szlaku czerwonym km 148. Do spania biorę hamak a czy będę spał to się okaże w drodze. Powinno mi to zając mniej jak 70godzin wszystko zależy od pogody i sił. Trasa jest bardzo długa i trudna 230km i 23 000m przewyższenia to nie lada wyzwanie. Kolejność szczytów zdobywania jest oznaczona na trackcourse.com Poniżej jest link do śledzenia całej przygody. Trzymajcie kciuki!!!

20 sierpień 2018, 07:36

Dzień szósty- do Kasiny Wielkiej

Category: Wszystkie wpisy

Rankiem rzut oka na okno i … nieśmiertelny deszcz- teraz jeszcze w pakiecie z mgłą. Przywykliśmy, więc tylko wzruszamy ramionami, wkładamy buty, z których może i już się nie leje, ale do suchych im jeszcze daleko i rozpoczynamy kolejny dzień. Mimo rozpaczliwej pogody powodów do radości mamy sporo. Po pierwsze i najważniejsze- dogoniliśmy plan. Według zamierzeń dziś mieliśmy spać na Kudłaczach i to się udaje. Widmo niekończenia trasy zostaje, przynajmniej chwilowo, zostaje oddalone. Po drugie- dziś przechodzimy w Beskid Wyspowy, ostatni etap wędrówki. Kto by się w takiej sytuacji martwił jakimś deszczykiem?

Wyprawa na Granaty

Wycieczkę zaczynamy w Kuźnicach skąd kolejką linową wznosimy się na Kasprowy Wierch. Po wjechaniu na szczyt, by nie marnować czasu szybko ruszamy w dół do Doliny Gąsienicowej..

05 sierpień 2018, 15:10

100 szczytów na 100-lecie Niepodległości - Chiruca Expedition

Category: Wszystkie wpisy

W każdym roku wyznaczam sobie mniejszy bądź większy cel do realizacji. Zazwyczaj ten górski właśnie. Jako, że w 2018 r. przypada setna rocznica odzyskania przez Polskę Niepodległości postanowiłam razem z Polskim Towarzystwem Tatrzańskim (oddział w Tarnowie) zrealizować projekt polegający na zobyciu 100 dowolnych górskich szczytów. Nie tylko tych polskich, ale i leżących poza granicami naszego kraju. Postępy w realizacji projektu możecie śledzić TUTAJ. Półmetek mamy już za sobą.

8e4c1b976774ea121b2f0d950f3a--kopia

28 lipiec 2018, 09:28

Dzień piąty- do schroniska PTTK na Kudłaczach

Category: Wszystkie wpisy

Jeszcze wieczorem, planując dzisiejszy dzień ustalamy, że oto właśnie mamy szansę „dogonić czas”, czyli z powrotem wpiąć się w planowany przed wyprawą terminarz. Właściwie troszkę nie mamy innego wyjścia- jeśli nie dojdziemy do schroniska PTTK na Kudłaczach, to nie mamy innego wariantu noclegowego.

Dzień czwarty- do Trzebuńskiej Góry

W zasadzie tego można się było spodziewać- skoro mamy po raz pierwszy dach nad głową (tzn nad namiotami), to będzie to właśnie tej, pierwszej, BEZDESZCZOWEJ nocy :) Nie, żebyśmy narzekali na brak opadów, ale tacy byliśmy wieczorem dumni, że je przechytrzyliśmy....

Konkurs Fotograficzny "Górski Kalendarz"