male dolomity

TOPR SystemMonitoringuPogody_271x62

Zagrożenie Lawinowe w Tatrach

Blogi Portalu Górskiego

Zapraszamy do lektury blogów ludzi związanych z wspinaniem, górami i podróżami.

• avatar
      Sylwia i Szczepan

Zachęcamy do śledzenia naszych poczynań. Jesteśmy parą podróżników i górskich zapaleńców. W przyszłym roku pragniemy sięgnąć po marzenia zlokalizowane na wysokości 8.848 m n.p.m. na szczycie MOUNT EVEREST!

Start wyprawy na Mount Everest

Category: Wszystkie wpisy

HejHo! Minione miesiące były dla nas czystym szaleństwem, niemałym wyzwaniem i jedną wielką lekcją, której pewnie nie przeszlibyśmy w innych okolicznościach. Od kampanii crowdfundig’owej, której wynik przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania, po rozmowy z potencjalnymi sponsorami, prelekcje, kontakty z mediami, zamykanie spraw zawodowych, całą masą załatwieni różnej maści i znajdywanie czasu na regularne treningi… rozpoczęliśmy w końcu wyprawę marzeń zmierzając ku Mount Everest.

Ostatnie kilka dni rozbijalismy się po Katmandu, z sentymentem szukając znajomych nam miejsc i wypatrujac nowych. Można by powiedzieć, ze czasy mieszkania w pełnym komforcie juz za nami. Jednak miło w końcu wyrwać się od zgiełku, hałasu i pyłu zgrzytajacego między zębami.. Dziś o 6:30 czasu lokalnego wylecielismy z Katmandu w kierunku Lukli, ok 2900m npm- pierwszej miejscowości na szlaku w kierunku Everest BC, a także lotniska owianego mitem najbardziej niebezpiecznego na świecie. Życie tutaj biegnie swoim własnym tempem, ktorego spokojnie mozemy pozazdrościć miejscowym po ostatnim roku intensywnej pracy i życia w ciągłym biegu.. Zaczynamy przygodę życia! :)

17838419 10213249751906341_173680678_o

08 kwiecień 2017, 21:14

Sukces akcji crowdfundingowej! :)

45 dni kampanii crowdfunding’owej
    105% uzyskanych środków!
    252 Wspierających (WOW!!)

- Radość i wdzięczność za solidarne wsparcie - nie do opisania!

DZIĘKUJĘ

18 styczeń 2017, 09:01

Górskie podsumowanie roku Everteam

[Szczepan]
    Kilka dni temu zakończyliśmy 2016 rok, w naszym EverTeam'ie dużo się działo i o tym ten wpis :)

Ubiegły rok był dla nas bardzo intensywny. Lubimy góry. Bardzo! Najchętniej nie schodzilibyśmy z nich ale żyć trzeba ;)
    Widzimy też na horyzoncie nasz cel no.1. Chcieliśmy aby rok 2016 dał nam odpowiedz czy jesteśmy na niego gotowi.
    Nie będziemy ukrywać, chcieliśmy tez poczuć przygody. Udało się!:)

15800264 1379308105426803_6123446181374052938_oPark Narodowy Sagarmatha, Nepal, kwiecień 2016

Antarktyda-Nepal-Alaska-Australia. Mt.Vinson- Island Peak(Imja Tse)- Denali- Mt.Kościuszko i mamy ponad 20 km w pionie.
    Oczywiście fakt, że nie startowaliśmy z powierzchni morza wyrównujemy licznymi wejściami i zejściami aklimatyzacyjnymi.
    Łącznie zdrowo ponad 20 000 metrów w górę.

29 grudnia, czyli rok temu 'z hakiem', zdobyłem najwyższy szczyt Antarktydy – Masyw Vinsona.
    Wśród 11 uczestników międzynarodowej wyprawy było aż 7 Polek i Polaków, w tym m.in. Sławomir Krok i Monika Witkowska,
    którzy właśnie na Antarktydzie postawili kropkę nad „i” i zamknęli swoją Koronę Ziemi.
    Obok Moniki i Sławka, w „polskiej ekipie” byli również Łukasz Stebelski, Paweł Prasula, Arek Babij oraz Piotr Głowacki – wszyscy chcą Walczyć o Koronę.
    Na Vinsonie był tez z nami Samuel Short, któremu wówczas brakowało do Korony wejścia na Denali.
    Cała ekipa mocno doświadczona, w naszej jedenastce mieliśmy 4 zdobywców Everestu, a większość zdobyła Denali.
    Dla mnie to również dostęp do wiedzy dotyczącej szczegółów wejść. Pytam, dociekam i notuje.
    Arek namawia mnie na Everest w 2016 r. Nie, wiem ze jeszcze nie jestem gotowy. Poza tym mamy z Sylwia własny plan.

06 styczeń 2017, 14:31

Know how trekkingu w Nepalu.

[Sylwia]
    To wpis dla wszystkich, którym marzy się niesamowita górska przygoda, Nepal, Himalaje - trekkingowo! :)

15440558 1362362013788079 8397922172057818919 oManang, 3519 m n.p.n. Annapurna Circuit

Know how trekkingu w Nepalu.

22 grudzień 2016, 12:29

Mamy to!! 8 szczyt Korony Ziemi zdobyty :) Relacja z wejścia (wbiegnięcia) na Górę Kościuszki.

[Szczepan]
    Mamy to!! 8 szczyt Korony Ziemi zdobyty :)
    Poniżej relacja z wbiegnięcia na najwyższy szczyt Australii.

15418303 1359062690784678 829102742957319126 o

Kościuszko - szczyt w Koronie Ziemi
    Góra Kościuszki liczy zaledwie 2228 m n.p.m., a więc jest najniższą górą w „Koronie Ziemi”. Zdrowy człowiek, lubiący ruch bez problemu poradzi sobie z osiągnięciem szczytu. Utrudnieniem są kaprysy pogody ale to jest norma na najwyższych szczytach pasm górskich. Są one, z racji swojej natury, najbardziej odsłonięte. Na Górę Kościuszki można wejść na kilka sposobów – do wyboru trudniejsze i łatwiejsze podejścia. Punkt końcowy oczywiście ten sam – na szczycie stoi metrowy kamienny obelisk. Miłym akcentem jest fakt ze góra nazwana jest od imienia naszego rodaka!

1000 km lewą stroną
    Aby dostać się do podnóża góry najprościej wyruszyć z Sydney, Melborune lub z Canberry. Niestety komunikacja publiczna jest słabo rozwinięta, w szczególności w sezonie letnim kiedy do Parku Narodowego Kościuszki dociera stosunkowo mało turystów i podróżników (w zimie są tam najpopularniejsze w Australii stoki narciarskie wiec ruch jest większy). Najlepiej wiec wypożyczyć samochód. Ja wyruszyłem z Sydney i do pokonania miałem 495 km w jedną stronę. Po 5 godzinach dotarłem do miejscowości Jindabyne, gdzie spałem a następnego dnia do Thredbeno skąd rozpoczynają się drogi na szczyt. Nigdy wcześniej nie prowadziłem samochodu lewą stroną i nie zdawałem sobie sprawy ze wszystko jest odwrotnie włącznie z …kierunkowskazem. Skutkowało to tym ze początkowo każda zmiana kierunku powodowała ruch wycieraczek!. Później było lepiej. Całe szczęście ze w moim miniaturowym samochodzie była automatyczna skrzynia biegów bo nie wiem czy ogarnąłbym zmienianie biegów lewą ręką.…”Równaj do lewej!” powtarzałem sobie i jakoś przetrwałem cała drogę bez stłuczki. Całe szczęście ze Australia praktycznie w ogóle nie jest zakorkowana. Również w Sydney stoi się najwyżej raz na światłach. Z drugiej strony nawet na autostradach max prędkość to 110 km/h i na całej mojej trasie co chwila były odcinkowe pomiary prędkości. Mimo że trzymałem się surowo licznika to czasem auto poganiało szybciej. Czekam niecierpliwie czy nie dostane jakieś przesyłki mandatowej do Bochnia bo wiem od znajomych zdobywców góry ze taka niespodzianka ich spotkała.

15 grudzień 2016, 19:08

Jak przygotować się kondycyjnie aby zdobywać góry wysokie?

[Szczepan]
    Witajcie, aktualni i przyszli wspinacze i wspinaczki wysokogórskie! :)

Jak przygotować się kondycyjnie aby zdobywać wysokie góry (np. z Korony Ziemi lub inne np. Alpy, Andy)?

Poniżej zebrałem kilka rad jak ja przygotowuję się do wypraw. Z mojego, praktycznego doświadczenia. Nie urodziłem się z super genami Achillesa ale myślę ze coś tam nadrabiam pracowitością. W ostatnich 2 latach wybiegałem mniej więcej 3 ultramaratony, 4 maratony, około 15 półmaratonów i sporo innych biegów. Mówiąc wprost napieram dużo i ciężko, głównie po to aby mieć siły w górach wysokich.

01 grudzień 2016, 14:35

Ruszył projekt 'Najmłodsza Polka na Evereście - Ekspedycja 2017'

Category: Wszystkie wpisy

Oficjalnie, z kopyta RUSZYŁ projekt crowdfunding'owy 'Najmłodsza Polka na Evereście - Ekspedycja 2017'!
    Nie ma odwrotu :) Z udziałem KAŻDEGO z WAS w akcji mamy ogromną szansę na postawienie kroku naprzód
    w historii polskiego himalaizmu kobiecego odnawiając rekord sprzed niemal 11 lat !!
    - Kto jak nie MY!

DOŁĄCZ DO DRUŻYNY:
    >> https://polakpotrafi.pl/projekt/najmlodsza-polka-na-everescie

20160609 173646

28 listopad 2016, 09:36

Dziś rozpoczynamy swoja przygodę z blogiem EVERTEAM – MT. EVEREST 2017 na Portalu.

KIM JESTEŚMY?

Jesteśmy parą podróżników i górskich zapaleńców. W przyszłym roku pragniemy sięgnąć po marzenia zlokalizowane na wysokości 8.848 m n.p.m. , na szczycie MT.EVEREST!

Nasz team – EVERTEAM!

Sylwia Bajek – Projekt ‘Najmłodsza Polka na Evereście – Ekspedycja 2017’

Szczepan Brzeski – Korona Ziemi, wersja 9 szczytów – z czego Everest stanowił będzie ostatni!

Fot. Ze szczytu Island Peak/ Imja Tse, 6189 m n.p.m. Nepal, kwiecień 2016

24 listopad 2016, 10:20

Konkurs Fotograficzny "Górski Kalendarz"