male dolomity

Popularne

• Zdjęcie z bazy zdjęć PG: Gerlach, Niżne Rysy, Rysy i Wysoka, fot. Anna Wojciechowska
    Te trzy naj...

Gerlach (2665 m n.p.m.), Łomnica (2634 m n.p.m.) i Lodowy Szczyt (2630 m n.p.m.) - oto...

• topr
    TOPR. Kulisy akcji na Rysach

Na najwyższym polskim szczycie doszło do wypadku w poniedziałek 5 czerwca. Nie mogła...

• Zdjęcie z bazy zdjęć PG, Krywań z Szatana
    Krywań i Giewont

Obie są owiane legendami, każdy prawdziwy turysta górski choć raz wypadałoby żeby tu...

Blogi

FundacjaTOPR 271x62_v1

TOPR SystemMonitoringuPogody_271x62

Blogi Portalu Górskiego

Zapraszamy do lektury blogów ludzi związanych z wspinaniem, górami i podróżami.

Wypad na Jurę.

Category: Wszystkie wpisy

Kiedy nareszcie mój trener Maciek Oczko powiedział mi, że w weekend mogę jechać w skałki wybór był prosty: Pochylec. Ale kiedy okazało się, że jest mokry, a perspektywy wyschnięcia na czas nie są zbyt realne, namówiona przez Gosię Rudzińską zdecydowałam się pojechać na nieznaną mi dotąd skałkę: Suchego Połcia. I bardzo dobrze się stało! Wspaniała, ale niestety dość mała skałka z wycenami od VI.1 do VI.7. Można tam znaleźć czujne piony oraz drogę w dużym przewieszeniu. Taką właśnie udało mi się zrobić w stylu flash: Onyks VI.5+ (http://topo.portalgorski.pl/droga,5112,Suchy-Po%C5%82e%C4%87,Onyks ). I znów zasługa Gosi: idealne patenty! Bardzo ładna droga z baldem w pionie na początku i jednym dalekim ruchem w środku przewieszenia: więc zupełnie w moim stylu :)

Osób zamieszanych w to przejście było oczywiście więcej: wszystkim bardzo dziękuję! Ponieważ tak mi się tam spodobało postanowiłam pojechać tam dwa razy - nie wykluczam więcej ;). Udało mi się zrobić jeszcze jedno w miarę dobre przejście: Brutalny Trucht VI.5 - głupio spadając z flesza padła w drugiej próbie (http://topo.portalgorski.pl/droga,5119,Suchy-Po%C5%82e%C4%87,Brutalny-trucht).

Niestety czas jeżdżenia po polskich skałkach i odkrywania nowych super miejsc się skończył ;( . W niedziele startuję w Mistrzostwach Polski Juniorów na prowadzenie, które odbędą się w Lublinie, a w środę wyjeżdżam na długo już wyczekiwanego prawie miesięcznego tripa do - mam nadzieję - najlepszego rejonu na świecie: Rodellaru :)

22 czerwiec 2017, 20:21

Puch w Japonii

Category: Wszystkie wpisy

Połowa marca to moment, kiedy narciarstwo zjazdowe w Polsce powoli się zwija. I albo przenosi się w Alpy, albo sprzęt musi czekać do następnej zimy.

Od kilku lat ostatnie tygodnie sezonu spędzałam pracując w Alpejskich ośrodkach, gdzie długie dni i wiosenne słońce sprawia, że szusy po śniegu stają się już tylko przyjemnością.  Jednak tej wiosny plan był inny.  Dzięki uprzejmości Stowarzyszenia Instruktorów i Trenerów Narciarstwa wybrałam się na Międzynarodowy Kongres Instruktorów Amatorów (IVSI) w Hakubie, Japonii.

trasa

20 czerwiec 2017, 18:57

Pozwól oddychać swoim marzeniom!

Category: Wszystkie wpisy

Kurcze! Od paru lat, jako ten niepełnosprawny ruchowo, z problemami ze swobodnym poruszaniem się wielokrotnie i przy różnym wsparciu, przemierzałem tatrzańskie szlaki (te powyżej schronisk też) – głównie w Tatrach w Polsce, ale nie tylko bo i na Słowacji, na Babiej, w Sudetach, Pieninach, Karkonoszach czy Gorcach. Pracuję też robiąc to co lubię. A myślałem że już nic dobrego w życiu na mnie nie czeka... Ponoć jak się mocno czegoś pragnie i do czegoś dąży to nie ma rzeczy niemożliwych...

To nie prawda... Jeśli ktoś nie ma nogi, to nie wiadomo jak mocno by się starał, noga mu nie odrośnie... Też nauczyłem się i dziś już wiem, że wszelkie porady i mowy typu „jak być szczęśliwy”, „jak znaleźć miłość”, „jak otworzyć złoty biznes” itd. są guzik często warte. To jedynie przykłady, historie poszczególnych ludzi. Można się na nich wzorować, w pewien sposób czerpać, ale perspektywa widzenia świata, postrzegania i odczuwania pewnych rzeczy NIGDY nie będzie taka sama (co nie znaczy, że gorsza!).

15 czerwiec 2017, 22:53

Na dobry początek

Category: Wszystkie wpisy

Maj miesiącem zawodów – tak mogę teraz powiedzieć. Policzyłam, ile kilometrów przebyłam w maju odwiedzając areny wspinaczkowe: wyszło ponad 10.000 kilometrów! Odwiedziłam dwukrotnie Austrię, Słowenię, Portugalię a przelotem nawet Londyn Zaczęło się od Pucharu Europy Juniorów w austriackim Grazu. Ledwo wyjechaliśmy z Katowic kiedy po godzinnej podróży niefortunnie zepsuło nam się auto i niestety musieliśmy tam wracać. Dojechawszy stanęliśmy przed wyborem: jechać małym 7-osobowym samochodem z ogromnymi bagażami czy czekać trzy godziny na zastępczego busa.

Wybraliśmy to pierwsze, bo nasz zapas czasowy przed piątkowym meetingiem nie był niestety zbyt duży - podróż w związku z tym nie nie była szczytem komfortu Pierwsze tegoroczne zmagania w Pucharze Europy mogę zaliczyć do udanych: weszłam do finału w którym zajęłam - niektórzy mówią, że najgorsze – czwarte miejsce: ja się bardzo cieszyłam! Takie samo miejsce wywalczyła Ida w najstarszej grupie juniorskiej. Po cało-weekendowych zmaganiach podzieliliśmy się: część polskiej ekipy zdecydowała się pojechać na polska Jurę, część na panel trochę podładować, a część (w tym ja) zdecydowalia się odwiedzić słoweński Osp i właśnie tam spędzić pierwszy tydzień maja.

15 czerwiec 2017, 22:34

Latarnia Morska w Krynicy

Category: Wszystkie wpisy

Będąc ostatnio przez kilka godzin na Mierzei Wiślanej miałam okazje  ,być pierwszy raz w życiu na Latarni Morskiej.

08 czerwiec 2017, 14:58

Żaba

Category: Wszystkie wpisy

Dzisiejszy wpis nie będzie ani stricte o górach ani o wspinaniu. Ale usłyszałem fantastyczną historię, która w sposób radykalny zmienia sposób postrzegania pewnych rzeczy i chciałbym się nią z Wami podzielić. Otóż pewna żaba mieszkała w studni. Tak sobie mieszkała i mieszkała i pewnego dnia stwierdziła, że coś jest nie tak, że trzeba coś zmienić. Kupiła więc nowe, egzotyczne rośliny, najnowsze filtry do wody i podgrzewacze. I pewnie byłby to koniec historii gdyby pewnego dnia nie podszedł do studni Ktoś, nie stanął na jej brzegu i nie powiedział do żaby czegoś takiego...

08 czerwiec 2017, 09:24

Przyjemny i pracowity Maj

Category: Wszystkie wpisy

W ramach przygotowań do wyprawy na 5 miesiąc tego roku zaplanowałem start w Ultra Beskidzkim Toporze 73km. Do tego w końcu chciałem wystartować w biegu na 10km  odbywającym się w mojej miejscowości. Nie przepadam za bieganiem po asfalcie ale biegu w Skawinie nie mogłem sobie odmówić :) Dwa zgoła odmienne starty, o zupełnie innym rodzaju wysiłku.

Hvannadalshnúkur - Islandia - zostały tylko cztery ...

Bilety do Islandii kupiliśmy niemal w ostatniej chwili, to był wyjazd zwany „rzutem na taśmę”. W dwa tygodnie ogarnęliśmy sprzęt i logistykę.

Ten wyjazd różnił się od ostatnich, gdyż towarzyszyła nam 3 osobowa ekipa filmowa, która rejestrowała każdy krok. Kurcze życie osób sławnych musi być strasznie ciężkie, teraz to wiem z doświadczenia!

Z Pyrzowic do Keflaviku wylecieliśmy z małymi przygodami. Udało nam się niepostrzeżenie przenieść przez kontrolę bezpieczeństwa scyzoryk, ale kara za to spotkała nas na pokładzie samolotu. Niestety, nie zafundowano nam macanki, za to opóźniono start o 1,5 godziny. Okazało się, że chłopcy z obsługi lotniska pomylili bagaże … i musieli opróżnić i ponownie zapakować luk bagażowy.

Piachem w oczy

Category: Wszystkie wpisy

Z dużym opóźnieniem rozpoczynam ten sezon wspinaczkowy. Jakoś tak się ułożyło, że kiedy miałem wolne to lało nieprzerwanie, a jak słoneczko wychodziło to zamiast w skały jechałem na koncerty. Rzecz jasna odwiedziłem ścianki wspinaczkowe prawie we wszystkich miastach, podczas tych podróży, ale kto się wspina ten wie, na czym polega różnica między wspinaniem na panelu a wspinaniem w skałach.

26 maj 2017, 08:38

6 najlepszych tras z niemowlakiem w Tatrach słowackich

Category: Wszystkie wpisy

Wiosna, miejmy nadzieje, że zagościła u nas już na dobre. Czas wyruszyć z dzieckiem w góry!

Nie dawno urodziłaś? Kochasz Tatry? Nie musisz siedzieć w domu;) Nawet z niemowlakiem możesz przejść bardzo ciekawe, widokowe i bezpieczne trasy.

Polecamy Wam dzisiaj wg nas 6 najlepszych tras w Tatrach słowackich nie tylko z niemowlakiem, ale w ogóle z małym dzieckiem.

Dlaczego Tatry słowackie?
    24 maj 2017, 09:05

Konkurs Fotograficzny "Górski Kalendarz"