male dolomity

TOPR SystemMonitoringuPogody_271x62

Zagrożenie Lawinowe w Tatrach

Blogi Portalu Górskiego

Zapraszamy do lektury blogów ludzi związanych z wspinaniem, górami i podróżami.

• avatar
      Kasia Sarosiek

Blog o szeroko pojętej tematyce wspinaczkowej. Nazwa bloga całkiem słusznie wskazuje na to, że będę nadawać z Półwyspu Iberysjskiego, głównie z Portugalii, gdzie mieszkam. Mam jednak nadzieję na dzielenie się również wrażeniami ze wspinaczkowych wakacji, które z oczywistych względów mają miejsce głównie w Hiszpanii ;))

Będzie słonecznie, będzie pachniało kawą i pomarańczami, więc zapraszam do mojej wspinaczkowo- kulturalnej podróży po Półwyspie Iberyjskim.

Szczyt marzeń. Mont Blanc ekonomicznie (II)

Category: Wszystkie wpisy

Noc przy Tete Rousse okazała się (ponownie) burzowa. Nie było w tym już jednak zbyt dużo romantyzmu, nie podziwialiśmy przesuwających się po niebie błyskawic. Z duszą na ramieniu, po kolacji, opuściliśmy ciepłe, suche schronisko i udałyśmy się do Namiotki. Śpiwory przykryłyśmy folią NRC, bo wiedziałyśmy, że w takich warunkach nasz namiot zacznie przeciekać. Nie myliłyśmy się za bardzo. Poranek po burzy, naturalnie piękny. Tylko nasze morale trochę opadły, część rzeczy była mokra, a dodatkowo dotarła do nas informacja, że nikt nie wyrusza w górę bo znowu ma być burzowo...

Szczyt marzeń. Mont Blanc ekonomicznie (I)

Doskonale pamiętam z lekcji geografii, naukę najwyższych szczytów na każdym kontynencie. Mount Blanc- najwyższy szczyt Europy (tak uczono za moich czasów), był tylko nazwą w atalsie georgraficznym i pewnie nigdy bym nie przypuszczala że kilka lat później z taką łatwością podejmę decyzję o wejściu na ten szczyt. A jednak, tak właśnie się stało. Miłość do gór rozpoczęła bardzo namiętnie i dość platonicznie, a mianowicie od czytania książek o wspaniałych polskich himalaistach:) Później przyszedł czas na Karkonosze, Bieszczady i w końcu wylądowałam w Tatrach. Od początku wiedziałam, że Tatry to zdecydowanie moje miejsce. Wszystkie góry są piękne, jednak Tatry miały w sobie sobie coś więcej. Były piękne, surowe, budziły szacunek, były wyzwaniem, a ponad wszystko były właśnie PONAD WSZYSTKO. Były najwyższe. I to  połączenie skradło moje serce. Zawsze chciałam więcej i wyżej, dlatego bardzo naturalnym krokiem, była decyzja, że w wakacje 2009 jadę na Mount Blanc. Nie lubię odkładać marzeń na później, dlatego decyzja o  wyprawie zapadła w rozmowie z Wiktorią w kilku zdaniach, na początku roku.

Mount blanc

Mistra! czyli o wspinie na Malcie ciąg dalszy

Category: Wszystkie wpisy

Mistra- już tu byliśmy. Pierwszy weekend wspinaczkowy na Malcie. Od początku nie był to dobry pomysł, ale Lapa był wygłodniały wspinu, szczególnie słuchając moich opowieści o tym ile to się wspinałam bez niego w  Salto, o tym jak padają kolejne projekty i co następne. W Salto zaczynałam czuć się jak w domu... Ale wracając na ziemię, na Maltę, do Mistry…

mistra1

30 grudzień 2015, 07:30

Wspin dla wszystkich! Czyli o pierwszym projekcie wspinania dla niepełnosprawnych w Portugalii.

Category: Wszystkie wpisy

Wspinaczka wydaje się być sportem (dziwnie jest nazywać wspianczkę sportem, ale niech będzie) przeznaczonym dla ludzi wyjątkowo sprawnych fizycznie i psychicznie. Ale czy może być inaczej? Jak pięknym pomysłem jest wprowadzenie do swiata wspinaczki ludzi, którzy nie mogą cieszyć się przywilejami sprawności. Dzisiaj będzie o Klubie Wspinaczkowym w Bradze (CEB) i o “Shore” Filipe Costa, czyli osobie, która jako pierwsza w Portugalii przedstawiła wspinaczkę osobom niepełnosprawnym.

ceb

30 listopad 2015, 18:37

Malta- poszukiwanie miejsca idealnego i wspinanie z soundtrackiem

Category: Wszystkie wpisy

W końcu! Po miesiącu poszukiwań i planowania wybraliśmy się do słynnej Mellieha Cave! I w końcu nie rozczarowaliśmy się.

mellieha5

17 listopad 2015, 07:11

“Learning to fly” i nowy rozdział życia

Category: Wszystkie wpisy

Ostatnio mam sporo czasu, co jak zwykle przekłada sie na ilość czytanych książek, artykułów i teorii spiskowych. Ale nie, nie będzie o imigrantach. Będzie o “Learning to fly”, autorstwa Steph Davis (której mam nadzieję nikomu nie muszę przedstawiać). Opowieść o życiu. Oczywiście nie podważam, że dla Steph w ogromnej mierze życie to wspin i skakanie, jednak poza tym, książka dotyka również tych mniej ekstremalnych aspektów. Życia pełnego miłych i tych mniej miłych chwil. Pełnego uczuć. Steph pokazuje jak udało jej się podnieść po bardzo nieprzyjemnych doświadzceniach. Jak udało jej się odmienić to życie i pokochać je na nowo. Pokochać wspinaczkę na nowo, zostawić przeszłość za sobą i zacząć latać.

Learningtofly wpis

źródło:http://books.simonandschuster.com/Learning-to-Fly/Steph-Davis/9781451652055

06 październik 2015, 15:57

(Nie)codziennik (nie)iberyjski. Wstęp.

Category: Wszystkie wpisy

Pamiętam jak ponad dwa lata temu wspinając się na Gran Canarii spotkałam pewnego Polaka (chyba miał na imię Rałaf), który tam mieszka. “Mieszkasz tu? Na takiej małej wyspie?” -pytałam z lekkim niedowierzaniem. Jak w ogóle można postanowić mieszkać na tak małej powierzchni- myśłałam. Po krótkiej rozmowie zrozumiałam, że można oraz, że może być to wymarzone życie (oczywimście dla innych, nie dla mnie!).

22 wrzesień 2015, 14:34

La Hermida i tufy tylko dla dorosłych

Category: Wszystkie wpisy

Jak górsko! Uwielbiam być otoczona górami. Na nizinach czegoś mi zwyczajnie brakuje, co biorąc pod uwagę fakt, że jestem z Podlasia jest pewnie dość dziwne. Pamiętam, że od pierwszego wejrzenia zakochałam się bezgranicznie w Tatrach. Oczywiście kocham wszystkie polskie góry, ale tam było coś więcej, ta surowość i niedostępność, które wzbudzają szacunek i które po pewnym czasie stały się wyzwaniem...

Rumenes

01 wrzesień 2015, 07:24

Verdon musi poczekać.

Category: Wszystkie wpisy

Skończyło się na Hiszpanii… Verdon musi poczekać.

Hiszpania- kraj niekończących się ścian, skał i gór. Wystarczy przekroczyć granicę Portugalii z Hiszpanią i nagle wysokość otaczających ścian zaczyna się podwajać, potrajać… co więcej wydaje się, że owe ścinay nigdy się nie kończą… Aaach.Trochę w ostatniej chwili postanowiliśmy, że pierwsze dni naszego tripu spędzimy w Teverga. Hiszpańscy znajomi Lapy spędzali tam weekend a dla nas była to mega okazja żeby poznać nowe miejsce. Teverga znajduje się w pólnocnej części Hiszpanii, w prowincji Asturias.

11907051 10153676028972873_541186381_o

18 sierpień 2015, 08:48

Verdon musi poczekać.

Category: Wszystkie wpisy

Urlop! Tak bardzo wyczekiwany i planowany. Tak bardzo byłam pewna, że ruszamy na południe Francji, że nawet wpsomniałam o tym w ktrymś wpisie. I tyle wystarczyło żeby wszystko wywróciło sie do góry nogami, wakacje skróciły, a plany zmieniły. Skończyło się na Hiszpanii…

11907051 10153676028972873_541186381_o

18 sierpień 2015, 08:48

Konkurs Fotograficzny "Górski Kalendarz"