male dolomity

TOPR SystemMonitoringuPogody_271x62

Zagrożenie Lawinowe w Tatrach

Blogi Portalu Górskiego

Zapraszamy do lektury blogów ludzi związanych z wspinaniem, górami i podróżami.

• avatar
      Sebastian Piesik

"Oliwia sie wspina" czyli blog o dziewczynce która zakochała się w górach ...z wzajemnością. Zapraszamy na bloga niespełna 6-letniej Oliwii, która opowie Wam o górach z dziecięcej perspektywy. Pomogą jej w tym oczywiście rodzice :)

Wyprawa na Czerwone Wierchy

Category: Wszystkie wpisy

Mój kolejny dzień po powrocie z Rusinowej Polany minął na odpoczynku i regeneracji sił ,bo  następnym celem naszego pobytu w Tatrach miała być wyprawa na Czerwone Wierchy...

03 marzec 2017, 20:35

Spacer na Rusinową Polanę

Category: Wszystkie wpisy

Drugi dzień naszego pobytu w Tatrach był pochmurny i lekko padał deszcz dlatego postanowiliśmy odpocząć po wyprawie na Kasprowy Wierch. Trzeciego dnia pogoda nie była idealna ale bliskość gór nie pozwoliła bym dłużej siedziała w domu. Mama chciała czekać aż się wypogodzi ale po moim marudzeniu rodzice zdecydowali że gdzieś się wybierzemy. Choć nie padał deszcz to niebo było zachmurzone dlatego rodzice wybrali na ten dzień ''spacer'' na Rusinową Polanę.

08 luty 2017, 18:23

Moja pierwsza wyprawa w Tatry

Category: Wszystkie wpisy

Po powrocie z gór stołowych, choć nie musiałam chodzić już do przedszkola to tak naprawde nudziłam sie biegając pośród betonowych bloków. Codziennie mysłałam o górach i ciągle pytałam rodziców kiedy tam znowu pojedziemy.Mama powiedziała ze jak sie uda to może pod koniec wakacji zoorganizujemy drugi wyjazd.Rodzice początkowo planowali że następnymi górami, w które mnie zabiorą będą również Sudety tylko tym razem pojedziemy w okolice Śnieżki.

Gdy któregoś dnia wakacji siedziałam przed telewizorem pokazywali tam góry,

a Pani w programie opowiadała o górze Śpiący Rycerz.

Zapytałam rodziców czy to właśnie tam pojedziemy lecz usłyszałam:

"jesteś jeszcze za mała na Tatry księżniczko..."

16 styczeń 2017, 15:00

Wyprawa na Ścieżke w chmurach - Dolni Morava

Category: Wszystkie wpisy

Ostatniego dnia pobytu w Kudowie Zdroju obudziła nas nieciekawa pogoda. Niebo było zachmurzone i lekko padał deszcz na szczęście nie zniechęciło to rodziców i około południa wybraliśmy się do Czech a dokładnie do miejscowości Dolna Morava na Scieżke w Obłokach. Wszyscy liczyliśmy na to że 80 kilometrów dalej , w Czechach będzię ładna pogoda.
    Po drodze zatrzymaliśmy się na parkingu gdzie był punkt widokowy z cudownym widokiem na pasma górskie. Przestał padać deszcz i zrobiło sie cieplej.

Foto 048_modified

09 grudzień 2016, 15:28

Wyprawa na Szczeliniec Wielki

Category: Wszystkie wpisy

Następnego dnia obudziła nas słoneczna pogoda więc tak jak obiecali rodzice postanowiliśmy wybrać się na Szczeliniec Wielki.Bylam wyspana i bardzo chciałam wejść na góre dlatego już o godzinie 9 zameldowaliśmy się na parkingu pod Szczelincem od strony miejcowości Pasterka.

Wybraliśmy wejście szlakiem zółtym , ponieważ normalną trasą wchodziło się po schodach 665 schodach... a ja bardzo chciałam chociaż troche powspinac się po kamieniach. Wyszliśmy z parkingu i już po chwili zaczał sie piękny szlak po wielkich nierównych głazach. Wkońcu mogłam iśc tak jak najbardziej lubię - używając nóg i rąk.Rodzice co chwile musieli mi pomagac i podawać ręke bo niektóre kamienie były naprawdę duże , nawet kilka razy wyższe odemnie . Po kilku minutach wchodzenia , zatrzymaliśmy sie na chwile a za sobą zobaczyliśmy piękną panorame ze zbocza góry pod którą już dość wysoko podeszliśmy.

8889 modified

26 listopad 2016, 18:36

Wycieczka w Góry Stołowe

Category: Wszystkie wpisy

Mam na imie Oliwia , mam prawie sześć lat. Kocham Góry, zakochałam się w Tatrach i bardzo chce jak najszybciej tam wrócić. Czeka na mnie jeszcze tak wiele szlaków... a najbardziej nie mogę się doczekać aż zdobęde Kościelec. Niewiem czemu akurat tak bardzo chcę wejść właśnie tam , ale odkąd tata pokazał mi tą góre to gdy myślę o Tatrach , widze Kościelec.

Szkoda że tam nie weszliśmy jak ostatnio bylismy w górach ale wracając ze Świnicy nie starczyło nam już  czasu i odłożyliśmy to na następny rok. W górach jest tak pięknie ... nie wiedziałam że Polska może być taka ładna.Gdy pierwszy raz pojechałam w góry przekonałam sie o tym na własne oczy a wszystko zaczęło się od wyjazdu w Góry Stołowe.

Gdy tylko rozpoczeły się ostatnie wakacje pojechałam z rodzicami na drugi koniec Polski do cioci która mieszka w Kudowie Zdroju. Było naprawde super, zwiedzaliśmy różne miejsca , parki z pięknymi kwiatami i kolorowe place zabaw na których najbardziej podobała mi się mała ścianka do wspinania. Cieszyłam sie bo były to moje wymarzone wakacje.

20160610 114021_modified

Pewnego dnia mama z tatą zrobili mi niespodzianke i zabrali mnie w tajemnicze miejsce o nazwie ''Błędne skały''.Wcześnie rano dojechalismy na parking w Parku Narodowym Gór Stołowych skąd wyruszyliśy pod górke przez piękny las. Choć był to czerwiec z każdym krokiem robiło się coraz zimniej. Dobrze że zabraliśmy ciepłe ubrania , oraz jedzenie i picie. Szliśmy scieżka coraz wyżej i wyżej aż dotarliśmy do kamiennych schodów których pokonywanie sprawiło mi ogromną frajdę ponieważ mogłam wspinać się po nich ''na czworaka''.

24 listopad 2016, 21:19

Konkurs Fotograficzny "Górski Kalendarz"