Blogi Portalu Górskiego

Zapraszamy do lektury blogów ludzi związanych z wspinaniem, górami i podróżami.

Przychodzi czasem taki czas...

Category: Wszystkie wpisy

Przychodzi czasem taki czas, kiedy bez względu na to co robimy, gdzie jesteśmy i kogo koło siebie mamy itd., czujemy, że coś jest jednak nie tak. I wcale nie mam tu na myśli tego, że nagle uświadamiamy sobie o jakiś brakach czy mankamentach w naszym wyglądzie czy sprawności. Pewne sprawy są o wiele ważniejsze i głębsze – piszę tu np. o ogólnej jakości życia. Nagle zaczynają się pojawiać pytania typu:

Kim jestem?

Po co mi to?

03 grudzień 2018, 19:46

Podsumowanie Tatrzańskiego lata a.d 2018

Category: Wszystkie wpisy

Za oknem juz jesień a przed nami zima. Wspominając słoneczne chwile wakacji chciałabym przedstawić podsumowanie letnich dni, które spędziłam w tym roku pod moimi ukochanymi górami..

30 listopad 2018, 10:01

Projekt Ty też możesz pod oficjalnym patronatem Fundacji Wspierania Alpinizmu Polskiego im. Jurka Kukuczki

Category: Wszystkie wpisy

Kilka razy już wcześniej pisałem o podstawowych założeniach tego mojego projektu. Wspominałem o szerzeniu i rozwijaniu w sobie motywacji, poszukiwaniu ukrytego w każdym z nas, indywidualnego potencjału, byciu tu i teraz i życia na pełen etat i zaangażowaniu na 100%. Ty też możesz jest też nierozerwalnie związany z ideą Mojej Korony Ziemi. Nie chodzi tu teraz o to, aby wszystko skrupulatnie i szczegółowo opisywać, ale krótko mówiąc ROBOTY JEST DUŻO...

Piszę głównie dlatego, żeby pochwalić się, że mój autorski projekt Ty też możesz, do którego przygotowywałem się kilka lat, zyskał oficjalny patronat Fundacji Wspierania Alpinizmu Polskiego im. Jurka Kukuczki.

Maile, różne nudne dokumenty itd., ale przede wszystkim praca, praca i praca nad samym sobą (fizyczna oraz mentalna) ostatecznie zaprowadziły mnie do PZA i Fundacji Kukuczki.

19 listopad 2018, 05:41

#aktualne100na100 – Zdobyliśmy 100 szczytów w 100 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości!

Category: Wszystkie wpisy

Wielkim sukcesem zakończyła się nasza akcja „100 szczytów w 100 rocznicę”. Niemal tysiąc osób w miniony weekend wyszło w góry świętować setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

Zdobyliśmy 100 szczytów  w 100 rocznicę!Tatry, Zadni Granat. Fot. Elżbieta Pękała, Hubert Żywioł

We wrześniu utworzyliśmy listę 100 wierzchołków polskich i ogłosiliśmy górskie wyzwanie – zdobycie ich wszystkich symultanicznie w dniach 10-11.11.2018r. Wykaz obejmował wszystkie ważniejsze szczyty polskie oraz nawet trzy pagórki nadmorskie, aby połączyć siły z północą kraju.

Zmiany, zmiany, zmiany...

Category: Wszystkie wpisy

Kiedy zabierałem się do dzisiejszego wpisu, przeglądałem sobie też trochę, co zamieściłem na blogu wcześniej. I natknąłem się na wpis dokładnie z czerwca tego roku (a więc nie jakoś bardzo dawno), kiedy to mój cały projekt TY TEŻ MOŻESZ dopiero startował. Żaliłem się wtedy, że nie wiem jak to będzie, że czy to ma sens, czy znajdą się jakieś inne, zainteresowane osoby itd.

Ponoć JEŚLI CZEGOŚ W ŻYCIU SIĘ MOCNO OBAWIASZ, TO JEST WŁAŚNIE TO, CO POWINIENEŚ ZROBIĆ...

Zmiany, zmiany, zmiany...

12 listopad 2018, 16:57

Ty też możesz

Category: Wszystkie wpisy

Zacznę jak to przystało, czyli od początku: Jestem redaktorem Portalu Górskiego od kilku już dobrych lat. Mój projekt TY TEŻ MOŻESZ ma na celu uświadomienie wszystkim dookoła, że mimo różnych problemów, jeśli się do czegoś mocno dąży, robi się to wytrwale i z zaangażowaniem można wielu, a wręcz bardzo wielu rzeczy dokonać.

19 październik 2018, 19:15

Jeszcze trochę o sprzecie Nordisk

Category: Wszystkie wpisy

Wyprawa za nami. Plan zrealizowany stuprocentowo. Mimo koszmarnej pogody i wszystkich przeciwności losu.

Niestety, codzienne opady nie pomagały w przygotowaniu fotorelacji obrazującej otrzymany sprzęt biwakowy firmy Nordisk. Trochę się załapało w poszczególnych wpisach, o namiotach napisaliśmy jeszcze w Gdyni, na spokojnie. A o reszcie będzie teraz, już na spokojnie:

Egipt i górski akcent tej całej wycieczki

Category: Wszystkie wpisy

Tak, to prawda. Na tydzień czasu (20-27.09) postanowiłem porzucić górskie klimaty i pojechałem do Egiptu na turnus rehabilitacji nurkowej na Morzu Czerwonym zorganizowany przez Stowarzyszenie Krok po kroku HSA gdzie wśród blisko 40 uczestników, około 15 z nich dotknięta była różnego rodzaju problemami fizycznymi (osoby niewidome, z zaburzeniami neurologicznymi, chorzy na SM czy dziecięce porażenie mózgowe, a także cierpiące z powodu uszkodzenia rdzenia kręgowego), problemy natury psychicznej i umysłowej.

02 październik 2018, 20:01

Drogi wspinaczkowe dla małych dzieci na Jurze cz. 3

Category: Wszystkie wpisy
    Jesień powoli wkrada się do naszej przyrody. Jedni szykują się do zimy, inni ogłaszają rozpoczęcie warunków do wspinania w skałkach. :)

IMGP0744
    27 wrzesień 2018, 21:04

Na zakończenie - Rabkoland (park rozrywki w Rabce)

Category: Wszystkie wpisy

Rankiem już chcemy planować dzisiejszą trasę, ale po chwili dociera do nas, że to już koniec. Niespiesznie jemy śniadanie na tarasie schroniska, chłonąc widoki aż po horyzont. Poranna toaleta ogranicza się do umycia zębów (trudno, podobno od brudu się nie umiera) i schodzimy do Rabki.

Konkurs Fotograficzny "Górski Kalendarz"