Dolina Kościeliska i jaskinie Tatr (09/2016)

Ostatniego dnia mojego ubiegłorocznego pobytu pod Tatrami odwiedziłam dolinę Kościeliską. Naszą wycieczke zaczeliśmy w Kościelisku skąd po krótkim spacerze dotarliśmy do rozległej polany..

Nieopodal zauważyłam skalną ściane a w niej grote , nie była to jednak jeszcze jaskinia, którą również mieliśmy tego dnia w planach..

Podążająć dalej rozległą doliną dotarliśmy do bacówki przy której odpoczeliśmy i zjedliśmy prawdziwego oscypka..

bacowka-w-dolinie-koscieliskiej modified

Po odpoczynku ruszyliśmy przed siebie pokonując kolejne metry doliny ,lecz słońce świeciło tak mocno że gdy tylko dotarliśmy do żółtego szlaku prowadzącego przez Wąwóz Kraków do Jaskiny Smocza Jama, odrazu skręciliśmy w jego strone..

To by uciec w cień,  jak najdalej od palącego słońca  było dobrym wyborem. Nasz szlak prowadził teraz przez zacieniony wąwóz który przypominał trochę widoki z Gór Stołowych , lecz był o wiele potężniejszy niż tamtejsze wąwozy. Dookoła nas panował przyjemny chłód a trasa biegła po kamieniach w górę wąwozu..

Na końcu dostrzegłam dość wysoką drabinkę. Prowadziła ona do jaskini Smocza Jama..

drabina modified

Po ostrożnym podejściu po drabinie moim oczom ukazało się wejście do jaskini. Założyliśmy ''czołówki" i weszliśmy w głąb ciemnej groty , w kilku miejscach przydały się łańcuchy ponieważ pod stopami było mokro i ślisko. Po kilku minutach zauważyłam wyjście , które znajdowało się prawie pionowo nad nami a do pomocy również były tam zamontowane łańcuchy. W kilka chwil wydostaliśmy się z jaskini i wyszliśmy na świeże powietrze..

jama modified

Podabało mi się tak bardzo że przez dluższy czas nie chciałam zdjąć z głowy latarki ,choć było widno..

Po niedługim spacerze przez las , szlak wyprowadził nas z powrotem na drogę w kierunku schroniska Ornak. Niecałą godzine poźniej dotarliśmy na hale Ornak ,na której znajduje się schronisko górskie..

ornak modified

Dookoła roztaczały się piękne widoki, lecz schronisko było tak zatłoczone turystami że zamiast stać w kolejce aby zjeść coś ciepłego i obejrzeć schronisko od środka,zrobiliśmy tylko pieczątke do mojej książęczki, opoczeliśmy kilka minut i udaliśmy się w drogę powrotną. Podążająć w kierunku z którego zaczeliśmy naszą wycieczke dopiero teraz zauważyłam piękno doliny , którą zewsząd otaczały skały a w dole płynał potok..

Kilka razy próbowałam się nawet ''wspinać'' po formacjach skalnych..

W połowie drogi skręciliśmy na szlak w strone jaskini Mylnej. Pomagając sobie łańcuchami dotarliśmy dość wysoko a szlak cały czas prowadził stromo pod góre. Wkońcu dotarliśmy do Jaskini Mylnej ..

jj modified

Wchodząć jedynie do pierwszych korytarzy podjeliśmy decyzje żeby zawrócić ponieważ rodzice mieli zbyt duże plecaki do wędrówki po ciasnych korytarzach jaskini. W dół zeszliśmy rownież pomagająć sobie łańcuchami, docierajac do głownego szlaku..

Po około godzinie marszu wróćiliśmy do wylotu doliny.

Tego dnia odwiedziliśmy jeszcze Muzeum Przyrodnicze Tatrzańskiego Parku Narodowego..

b

Bawiłam się tam naprawde świetnie ..

a

A także zdobyłam odznakę Przyjaciela Tatrzańskiego Parku Narodowego :)

tpn

Moj pierwszy wyjazd w Tatry ,spowodował że zakochalam się w górach i zanim wróciłam do domu , już za nimi tęsknilam.Po powrocie na niziny ,moimi przygodami zainteresował sie http://www.portalgorski.pl/ i powstał pomysł na bloga , którego właśnie czytacie ,a reszta potoczyła się z ''górki''.

Zostałam najmłodszą blogerką Portalu Górskiego oraz członkiną Bergans Team..

Prez całą zimę planowałam kolejny wyjazd w Tatry , pilnie studiowałam mapy i pokazywałam rodzicom coraz to nowe szlaki i szczyty, na które chciałabym wejść.

Udało się!

Po roku znów wróciłam w moje ukochane góry i spędzilam tam dwa wspaniałe , pełne przygód i wrażeń tygodnie. Zdobyłam między innymi Kozią Przełęcz , Bystrą Ławkę na Słowacji oraz odwiedziłam Słowacki Raj ale o tym w następnych opowiadaniach - Oliwia.