Korona Gór Polski Zimą

Rekord pobity 82godz i 50min.-finish na Śnieżce

Udało się czas się zatrzymał na 82godz i 50min. na szczycie Śnieżki czas został poprawiony o 86 godz. wcześniejszy rekord wynosił 168godz. Przygode zacząłem w Tatrach o 04.01 - 6 lutego z Palenicy Białczanskiej a skończyłem o 14 49 - 9 lutego na Śnieżce.

Plan z kolejnością zdobywania szczytów na końcu się trochę zmienił i śnieżkę wybrałem ostatnią. Akcja trwała dzień i noc, kiedy biegałem to kierowca Łukasz spał i na odwrót jak ja spałem to Łukasz jechał pod następny szczyt. Mało się wysypialiśmy, bo nie było na to czasu. W pierwsza noc dało się pospać w dwie następne już nie za bardzo mieliśmy krótkie odcinki między szczytami a jeszcze trzeba było jeść i się wzmacniać praktycznie po każdym szczycie. W trzecią noc było już ciężko jak dojeżdżaliśmy pod szczyty to pół śpiący wbiegałem na górę. Ciężko było ale nogi wytrzymały choć nie obeszło się bez ogniatów, bolących kolan itp. wina jest też i w butach, bo stare i zużyte a na nowe brak funduszy:(.

Pogodę mieliśmy dobra troszkę mroziło a tak to przez cały czas mgła, mleko i niski pułap chmur. Słonecznie było tylko na rysach choć dopiero słońce wstawało i na Śnieżniku. Szlaki na szczyty były ubite ale bardzo dużo lodu i twardo trzeba było być bardzo ostrożnym przy zbieganiu szczególnie nocą. Oczywiście były i tez szlaki przysypane śniegiem a biegnąc na Lackową zapadałem się w śniegu przez po kolana przez 4 km strasznie mecząca droga. Pobłądziłem na dwóch szczytach Wysokiej Kopie i Strzelincu Wielkim nie wiem jak to się stało zleciałem z drugiej strony Strzelinca i musiałem za free biegnąc do auta bo nie było zasięgu w telefonie i nie mogłem zadzwonić po kierowce żeby podjechał na druga stronę, a na Wysokiej Kopie straciłem troszke orientacje i godzinę szukałem szczytu kosztowało mnie to wiele stresu i wysiłku a była to już przedostatnia góra do zaliczenia. Zmęczenie już dawało we znaki. Szlaki oznaczone były dobrze choć nieraz szło się pogubić bo śnieg przykrywał oznaczenia jak nawet pobłądziłem i gdzie indziej zbiegałem jak w planie to kierowca był zawsze tam gdzie trzeba nie wiem jakim cudem ale chyba ktoś nad nami czuwał:). Drogi były w miarę dobre Łukasz wyjeżdżał wszędzie gdzie był start na szczyt kierowca w 100% się spisał. Nie było przełęczy żeby na nią nie wyjechał, a w Sudetach było sporo takich dróg na których było dużo zbitego śniegu i lodu tam było jak w krainie mrozu wszystko oszronione i zmrożone. Jeździliśmy lupo 1.0 w benzynie:) samochód pożyczony od siostrzeńca szedł jak burza:) Lukasz tez odgrzewał mi jedzonko bo jeden ciepły posiłek na dzień trzeba było zjeść czyli kasze z mięsem. Oprócz tego jadłem owoce, zbożowe produkty, jogurty jakąś czekoladkę i piłem wodę i izotoniki. Tylko raz miałem problem dorwała mnie krótka biegunka chyba po zjedzeniu jabłka i polowe dnia mnie męczyło ale przetrwałem i to:) także jabłka nie polecam lepiej nie jeść heh.

W pierwszy i połowe drugiego dnia jeździła tez z nami Patrycja wzmacniała mnie psychicznie sama swoja obecnością i też przygotowała mi jedzenie na 4 dni czyli kasza z mięsem i jarzynami sprawdzone danie jak dla mnie było pyszne i dawało energie. Nie obyło się oczywiście bez mandatu za jazdę po środku autostrady zatrzymała nas policja i chcieli nam zabrać dowód ale skończyło się na 100zl przez brak gaśnicy jeszcze twierdzili że kierowca im pokazał środkowy palec heh a on się tylko podpierał ręka:). Po drodze zatrzymała nas raz policja i razy straż graniczna. Przejechalismy 2150km z dojechaniem do domu ponad 2600km i spaliliśmy paliwa za 750zl. Poniżej foto-dokumentacja z datownikiem. Spot niestety się nie spisał, bo gubił sygnał przez mgłe, zachmurzenie i gęste lasy punkty znaczył, kiedy mu się chciało.

lukasz

Wielkie podziękowania dla siostrzeńca kierowcy Łukasza Malarczyka i Patrycji Hernas mojej dziewczynie za pomoc w osiągnięciu celu. Dziękuję znajomym i wszystkim , którzy mnie wspierali oraz rodzince za pomoc finansowa i za patronat od Portal Górski.