Wspinanie lodowe :  Forum Portalu Górskiego - portalgorski.pl
Forum użytkowników portalu www.lodospady.pl 
messageCzekany [ARCHIWUM]
Wojtek ()
23 pa 2011 - 22:25:59
avatar
AreKowal:

hej!

Zastanawiam się nad zakupem dziabek wspinaczkowych. Nie chce kupować nic wypaśnego jednak chciałbym kupic coś co posłuży mi kilka lat a zarazem nie będzie bardzo drogie.

Z góry dziękuję za pomoc w wyborze dziabek.

Raki już mam - na razie turystyczne. Jestem dość mocno początkujący. Do tej pory wspinałem się tylko kilka razy na wędkę na lodospadach w dolinie Białej Wody.


---------------------

Lukas:

Witam !

Jeśli szukasz czegoś uniwersalnego to moim zdaniem powinieneś skupić się na dziabkach klasycznych smyczkowych nie koniecznie bardzo wygiętych ( dzięki temu posłużą Ci też jako czekan w trudnym terenie np jakiś stromy żleb). Tańsze prostsze modele najczęściej mają ostrze i do lodu i do skały , ale na takim poziomie jak mówisz nie stanowi to różnicy.
Proponuje jakieś dziabki Campa np model X-ALP
www.weld.pl/CASSIN-X---ALP,Sprzet-wspina...i-skalne,2,1118.html

jeśli dysponujesz większą gotówką i szukasz dziaby na całe swoje życie wspinaczkowe rzuć okiem na BD Viper

www.weld.pl/BLACK-DIAMOND-VIPER,Sprzet-w...i-skalne,2,2970.html

pozdr

Ł


---------------------

AreKowal:

Dzięki za szybką odpowiedź. Szukałem na internecie i znalazłem taki:
www.polarsport.pl/product/364391/Czekan%...0FLY%20HOOK%20HAMMER

Co myślisz o nich - są tańsze od tych co proponowałeś Casinów.

I jeszcze jedno. Co lepiej wziąć - 1 czekan z młotkiem i 1 czekan z łopatką czy dwa z młotkami czy jeszcze inaczej?

--------------------

lukas: