Ceneria

Wielkimi krokami zbliża się XIII edycja jednego z najważniejszych wydarzeń dedykowanych pasjonatom gór - Krakowskiego Festiwalu Górskiego. Tegoroczna odsłona odbędzie się w dniach 4-6 grudnia na obiektach Uniwersytetu Ekonomicznego. Złotym Sponsorem wydarzenia jest Marmot - ogólnoświatowy potentat w produkcji odzieży i akcesoriów dla miłośników sektora outdoor.

Włoska firma AKU już od ponad 30 lat tworzy obuwie dla wymagających klientów, które ma wspierać wszystkich ludzi gór w ich aktywnościach. Mimo że w swojej ofercie posiada sprawdzone modele produkowane nieprzerwanie niemal od początku istnienia firmy, co roku proponuje także nowe, odpowiadając na zapotrzebowanie użytkowników.

Jesień to według niektórych najpiękniejsza pora roku. Bywa bajecznie kolorowa, gdy na drzewach wiszą jeszcze czerwone, żółte i brązowe liście oświetlane przez mocne jesienne słońce. Pokazuje inne oblicze, gdy pada listopadowy deszcz, świat zakrywa mgła i jest bardzo zimno...

Deszcz, deszcz, deszcz... Gdy deszcz nie ustaje, jest na to jedno rozwiązanie: założyć ubranie, które sprawi, że przestanie padać - na nas. W ofercie Marmot znajdziemy kurtki, których założenie gwarantuje, że ani jedna kropla nie przedostanie się do wewnątrz. Przeznaczone są na bardzo ciężkie warunki, gdy na deszczu przebywa się przez wiele godzin. Sprawdzą się na wyprawach wysokogórskich lub podczas długiej wspinaczki w ścianie. Ochronią również przed mokrym śniegiem.

Austriacka marka Kohla Tirol, specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości kijów trekkingowych, wkracza w nową fazę rozwoju na rynku polskim. Jej nowym dystrybutorem została krakowska firma Raven. Kohla dołączyła tym samym do szerokiego grona uznanych zachodnich marek outdoorowych, takich jak Marmot, Patagonia, AKU, Teva, Optimus czy Smartwool, które znajdują się w portfolio krakowskiej firmy.