Ruszyła kolejna edycja akcji charytatywnej na rzecz psów ratowniczych GOPR. Do końca listopada potrwa tegoroczna edycja akcji charytatywnej „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” na rzecz Fundacji GOPR. W ramach projektu w sklepach zoologicznych Maxi Zoo będzie można zakupić specjalną bransoletkę. Cały dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na wsparcie psów ratowniczych Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Akcja zakończy się 30 listopada lub z chwilą wyczerpania zapasów bransoletek.

W tym roku klienci sklepów Maxi Zoo ponownie będą mogli wesprzeć szczytny cel, dokonując zakupu dedykowanych bransoletek. Dochód ze sprzedaży po raz kolejny zasili Fundację GOPR. Warto podkreślić, że dzięki hojności wielu osób, w ubiegłym roku psy ratownicze GOPR otrzymały największe w historii tej organizacji wsparcie finansowe w wysokości 71 000 zł. Środki te zostały wykorzystane na zakup specjalistycznego sprzętu, poprawę warunków szkolenia, rozbudowę bazy szkoleniowej psów ratowniczych, jak również na leczenie zwierząt. Poprzez wzrost liczby szkoleń oraz dzięki wykorzystaniu zakupionego sprzętu, znacząco wzrósł poziom psich umiejętności. Statystyki GOPR pokazują, że najwięcej działań ratowniczych to akcje poszukiwawcze, w których psy odgrywają znaczącą rolę. 90% z nich kończy się odnalezieniem poszkodowanego, co jest sukcesem wszystkich ratowników biorących udział w działaniach, również tych czworonożnych. Ich odwaga, wytrzymałość, doskonały węch oraz zwinność są nieocenionym atutem podczas akcji ratowniczych w miejscach niebezpiecznych i trudnodostępnych. Jeden pies wykonuje na lawinisku pracę nawet 5–6 ratowników górskich.

zoo1411 1
mat.pras.

- To właśnie trening decyduje o skutecznej pracy psa w terenie, jego dyscyplinie oraz jakości prowadzonych poszukiwań. – tłumaczy Marcin Kądziołka, prezes Fundacji GOPR. - Bez odpowiedniego poziomu finansowania, sprzętu, warunków, kondycji psa, poziom wyszkolenia, a tym samy poziom prowadzenia działań ratowniczych nigdy nie będzie zadowalający. A od tego może zależeć ludzkie życie. Idea ratowania życia w trudnych warunkach górskich przy wykorzystaniu psów ratowniczych stanowi wyjątkowe połączenie przyjaźni pomiędzy człowiekiem a zwierzęciem. Niezwykła więź wytworzona poprzez lata ciężkiej pracy tej dwójki rodzi się i umacnia poprzez częste treningi oraz stałą konieczność podnoszenia poziomu wyszkolenia. Dlatego w tym roku również gorąco zachęcam do wspierania szlachetnej akcji prowadzonej w sieci sklepów Maxi Zoo i dołożenia swojej cegiełki w przygotowanie psów ratowniczych GOPR. To dzięki Wam czyjeś życie może być kiedyś uratowane przez naszego psiaka, który działał, bo nosisz bransoletkę „psiej łapy” zakupioną w sklepie Maxi Zoo. – dodaje Marcin Kądziołka.

zoo1411 2
mat.pras.

Bransoletki w tegorocznej akcji dostępne są w dwóch kolorach i kosztują jedynie 10 zł. Zawieszki w kształcie łapki to nie tylko piękny wyraz szacunku dla psich bohaterów, idealny prezent lub drobny upominek, ale przede wszystkim realny gest wsparcia szczytnego celu. Akcja potrwa do 30 listopada lub do wyczerpania zapasów bransoletek.

---
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. Aktualnie spółka dysponuje 29 sklepami działającymi w kilkunastu miastach, m.in. w: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Opolu, Sosnowcu, Białymstoku, Wołominie, Piasecznie, Lublinie, Wrocławiu, Bytomiu, Gdyni, Swarzędzu, Tychach, Krakowie, Łodzi, Milanówku, Zabrzu, Tarnowie, Kaliszu i Radomiu. Do końca 2018 r zostaną otwarte kolejne 4 sklepy. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 12 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo, generując rocznie obroty na poziomie 2 mld euro. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 6000 produktów znanych firm zawsze w niskich cenach oraz produkty marek dostępnym wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria). Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji to min. główne działania CSR firmy w Polsce.

 

Źródło:
- mat. pras.