RSS

Blogi Portalu Górskiego

Zapraszamy do lektury blogów ludzi związanych ze wspinaniem, górami i podróżami.

Blog: Mały Szlak Beskidzki rodzinnie

Czyli 137 kilometrów na szlaku! Blog o rodzinnym przejściu Małego Szlaku Beskidzkiego. Pięć osób, w łączym wieku 118 lat w osiem dni przemierzy trasę MSB. Troszkę o rodzinnym ekwipunku, ciekawych miejscach na trasie i o tym, gdzie najlepiej spać. Opis trasy dzień po dniu. Zapraszamy!

Jeszcze trochę o sprzecie Nordisk

Category: Wszystkie wpisy

Wyprawa za nami. Plan zrealizowany stuprocentowo. Mimo koszmarnej pogody i wszystkich przeciwności losu.

Niestety, codzienne opady nie pomagały w przygotowaniu fotorelacji obrazującej otrzymany sprzęt biwakowy firmy Nordisk. Trochę się załapało w poszczególnych wpisach, o namiotach napisaliśmy jeszcze w Gdyni, na spokojnie. A o reszcie będzie teraz, już na spokojnie:

sprzęt  Nordisk

Na zakończenie - Rabkoland (park rozrywki w Rabce)

Category: Wszystkie wpisy

Rankiem już chcemy planować dzisiejszą trasę, ale po chwili dociera do nas, że to już koniec. Niespiesznie jemy śniadanie na tarasie schroniska, chłonąc widoki aż po horyzont. Poranna toaleta ogranicza się do umycia zębów (trudno, podobno od brudu się nie umiera) i schodzimy do Rabki.

Rabkoland  Rabka  Beskid Wyspowy z dziećmi

Dzień siódmy- do Lubonia

Category: Wszystkie wpisy

Po wieczornych deszczach nie ma już śladu, ale cieszymy się, że nie zdecydowaliśmy się na późną wędrówkę na szczyt Lubogoszcza. Po pierwsze- zostalibyśmy bez ciepłego posiłku, po drugie- doszlibyśmy cali mokrzy, a po trzecie, co uświadamiany sobie dopiero na podejściu- droga zajęłaby nam dużo więcej czasu, niż wynikałoby to z mapy. Podejście na szczyt niby krótkie, ale daje w kość... czujemy się, jakbyśmy szli po schodach- właściwie wygodniej byłoby czasami podpierać się rękoma. Nie wiem, czy wieczorem dalibyśmy (psychicznie) radę, ale teraz, wypoczęci i wyspani, wchodzimy raz-dwa. Na szczycie spotykamy jednego z tak tutaj nielicznych turystów, dzięki czemu zostajemy posiadaczami wspólnego zdjęcia całej rodziny- to pamiątka na wagę złota!IMG 7892IMG 7892

IMG 7900

Untagged

Dzień szósty- do Kasiny Wielkiej

Category: Wszystkie wpisy

Rankiem rzut oka na okno i … nieśmiertelny deszcz- teraz jeszcze w pakiecie z mgłą. Przywykliśmy, więc tylko wzruszamy ramionami, wkładamy buty, z których może i już się nie leje, ale do suchych im jeszcze daleko i rozpoczynamy kolejny dzień. Mimo rozpaczliwej pogody powodów do radości mamy sporo. Po pierwsze i najważniejsze- dogoniliśmy plan. Według zamierzeń dziś mieliśmy spać na Kudłaczach i to się udaje. Widmo niekończenia trasy zostaje, przynajmniej chwilowo, zostaje oddalone. Po drugie- dziś przechodzimy w Beskid Wyspowy, ostatni etap wędrówki. Kto by się w takiej sytuacji martwił jakimś deszczykiem?

z dziećmi w górach  Mały Szlak Beskidzki  Kasina

Dzień piąty- do schroniska PTTK na Kudłaczach

Category: Wszystkie wpisy

Jeszcze wieczorem, planując dzisiejszy dzień ustalamy, że oto właśnie mamy szansę „dogonić czas”, czyli z powrotem wpiąć się w planowany przed wyprawą terminarz. Właściwie troszkę nie mamy innego wyjścia- jeśli nie dojdziemy do schroniska PTTK na Kudłaczach, to nie mamy innego wariantu noclegowego.