RSS

Blogi Portalu Górskiego

Zapraszamy do lektury blogów ludzi związanych ze wspinaniem, górami i podróżami.

Blog: (Nie)codziennik Iberyjski

Blog o szeroko pojętej tematyce wspinaczkowej. Nazwa bloga całkiem słusznie wskazuje na to, że będę nadawać z Półwyspu Iberysjskiego, głównie z Portugalii, gdzie mieszkam. Mam jednak nadzieję na dzielenie się również wrażeniami ze wspinaczkowych wakacji, które z oczywistych względów mają miejsce głównie w Hiszpanii ;))

Będzie słonecznie, będzie pachniało kawą i pomarańczami, więc zapraszam do mojej wspinaczkowo- kulturalnej podróży po Półwyspie Iberyjskim.

Szczyt marzeń. Mont Blanc ekonomicznie (II)

Category: Wszystkie wpisy

Noc przy Tete Rousse okazała się (ponownie) burzowa. Nie było w tym już jednak zbyt dużo romantyzmu, nie podziwialiśmy przesuwających się po niebie błyskawic. Z duszą na ramieniu, po kolacji, opuściliśmy ciepłe, suche schronisko i udałyśmy się do Namiotki. Śpiwory przykryłyśmy folią NRC, bo wiedziałyśmy, że w takich warunkach nasz namiot zacznie przeciekać. Nie myliłyśmy się za bardzo. Poranek po burzy, naturalnie piękny. Tylko nasze morale trochę opadły, część rzeczy była mokra, a dodatkowo dotarła do nas informacja, że nikt nie wyrusza w górę bo znowu ma być burzowo...

Wejście na Mont blanc  Mont Blanc ekonomicznie  Mont blanc drogą francuską  Mont Blanc autostopem

Szczyt marzeń. Mont Blanc ekonomicznie (I)

Category: Wszystkie wpisy

Doskonale pamiętam z lekcji geografii, naukę najwyższych szczytów na każdym kontynencie. Mount Blanc- najwyższy szczyt Europy (tak uczono za moich czasów), był tylko nazwą w atalsie georgraficznym i pewnie nigdy bym nie przypuszczala że kilka lat później z taką łatwością podejmę decyzję o wejściu na ten szczyt. A jednak, tak właśnie się stało. Miłość do gór rozpoczęła bardzo namiętnie i dość platonicznie, a mianowicie od czytania książek o wspaniałych polskich himalaistach:) Później przyszedł czas na Karkonosze, Bieszczady i w końcu wylądowałam w Tatrach. Od początku wiedziałam, że Tatry to zdecydowanie moje miejsce. Wszystkie góry są piękne, jednak Tatry miały w sobie sobie coś więcej. Były piękne, surowe, budziły szacunek, były wyzwaniem, a ponad wszystko były właśnie PONAD WSZYSTKO. Były najwyższe. I to  połączenie skradło moje serce. Zawsze chciałam więcej i wyżej, dlatego bardzo naturalnym krokiem, była decyzja, że w wakacje 2009 jadę na Mount Blanc. Nie lubię odkładać marzeń na później, dlatego decyzja o  wyprawie zapadła w rozmowie z Wiktorią w kilku zdaniach, na początku roku.

Mount blanc

wejście na najwyższy szczyt Alp  Mont Blanc tanio  Mont Blanc drogą klasyczną  Mont blanc drogą francuską  Mont Blanc autostopem  Mont Blanc

Mistra! czyli o wspinie na Malcie ciąg dalszy

Category: Wszystkie wpisy

Mistra- już tu byliśmy. Pierwszy weekend wspinaczkowy na Malcie. Od początku nie był to dobry pomysł, ale Lapa był wygłodniały wspinu, szczególnie słuchając moich opowieści o tym ile to się wspinałam bez niego w  Salto, o tym jak padają kolejne projekty i co następne. W Salto zaczynałam czuć się jak w domu... Ale wracając na ziemię, na Maltę, do Mistry…

mistra1

wspinanie sportowe na Malcie  wspinanie na Malcie  Mistra

Wspin dla wszystkich! Czyli o pierwszym projekcie wspinania dla niepełnosprawnych w Portugalii.

Category: Wszystkie wpisy

Wspinaczka wydaje się być sportem (dziwnie jest nazywać wspianczkę sportem, ale niech będzie) przeznaczonym dla ludzi wyjątkowo sprawnych fizycznie i psychicznie. Ale czy może być inaczej? Jak pięknym pomysłem jest wprowadzenie do swiata wspinaczki ludzi, którzy nie mogą cieszyć się przywilejami sprawności. Dzisiaj będzie o Klubie Wspinaczkowym w Bradze (CEB) i o “Shore” Filipe Costa, czyli osobie, która jako pierwsza w Portugalii przedstawiła wspinaczkę osobom niepełnosprawnym.

ceb

zawody wspinaczkowe dla niepełnosprawnych  wspinanie dla niepełnosprawnych  Shore Filipe Costa  Klub wspinaczkowy w Bradze  escalada adaptada  Clube de escalada de Braga  CEB

Malta- poszukiwanie miejsca idealnego i wspinanie z soundtrackiem

Category: Wszystkie wpisy

W końcu! Po miesiącu poszukiwań i planowania wybraliśmy się do słynnej Mellieha Cave! I w końcu nie rozczarowaliśmy się.