Forum Portalu Górskiego :  Forum Portalu Górskiego - portalgorski.pl
Forum Portalu Górskiego - forum moderowane 
messageRe: Kto beknie?
Kajetan ()
28 sty 2010 - 11:25:29
avatar
Quote
Tomek

E... takie to proste??? nie możliwe...

Wiem co to jest punkt rosy itp. i jak to działa i dla mnie nie ma w tym nic cudownego - dla LPR chyba tak ("chrzest..." ), a być może bardziej dziwi mnie nijaka rekacja dziennikarzy. Tak jak napisałem nie wiem jaka jest konstrukcja zbiornika - chodzilo mi o wentylację; w mieszkaniu wystarczyłoby podnieść temperaturę wewnętrzną lub temp. przegordy zewnętrznej lub po prostu odprowadzić nadmiar wilgoci - "osuszyć" powietrze - tak zresztą działają system HVAC w budynkach. Dobrym przykłądem jak to nie-dziala jest budynek Intraco II w Warszawie - gdzie lata temu ktoś wymyśłił że przy szczelnych przegrodach zewnętrznych wystarczy regulacja temperatury, i w efekcie wilgotnośc powietrza po weekendzie spadała do 7%.

To jest w ogóle ciekawa działka - ma zastosowanie nawet do sporosbu ubierania ("na cebulkę" ) etc. ale zastosowana źle daje efekty odwrotne.

Gwoli wyjasnienia - będąc pracownikiem-urzędnikiem LPR-u zrobiłbym to samo, chociaz nie ma to sensu - zakładam że są ku temu procedury - a dyżurnego fizyka - laboranta nie ma.

PS.

Grunt to zapałką nie przyświecać - jak się zagląda do baku...

Pozdrawiam

T.

Dla LPR nie jest to zjawisko ani nieznane ani nowe. Śmigłowce są zimą tankowane "pod korek" jeśli chodzi o główny zbiornik paliwa w Mi-2 to jest 600 litrów.
Ponieważ woda może się pojawić choćby stąd, że tankowanie śmigłowców nie jest hermetyczne (z grubsza przypomina cpn/orlen/bp niepotrzebnie skreślić, w samolotach przy dużej ilości paliwa stosuje sie nieco inne systemy dokowania), to zawsze jest zlewany tzw. odstój, czyli próbka z samego dna zbiornkia, bo jeśli woda jest, to będzie na dnie (paliwo jest lżejsze i w normalnych warunkach przyjmuje się 0,8 kg/dm3).

Problem pojawił się na etapie transportu paliwa cysterną od dostawcy do baz, a nie w śmigłowcach. Na specjalnych filtrach zresztą. Cysterna jest w miarę nowa (ma ze 3 lata) i wyłapał sygnał kierowca uprawniony do działań z paliwem lotniczym, gość, dla którego praca nie jest tylko od-do. Nie wyregulujesz temperatury w zbiorniku, który przy -20/-25 zasuwa przez pół Polski.

Dyżurny laborant nie załatwia sprawy, jaja z paliwem są zawsze sygnałem alarmowym, w takich badaniach nie tylko bada się obecność wody ale szereg innych parametrów, np. przewodnictwo elektryczne paliwa (zbyt małe grozi wybuchem)

Pozdrawiam,
K.


Temat Odsłon Napisane przez Wysłane
messageKto beknie? 3226 Andrzej Małysz 2010-01-26 19:37
messageRe: Kto beknie? 1755 Kajetan 2010-01-26 22:00
messageRe: Kto beknie? 1216 Anonimowy użytkownik 2010-01-27 07:52
messageRe: Kto beknie? 1363 Capreolus 2010-01-27 22:40
messageRe: Kto beknie? 1359 tomtom 2010-01-27 23:36
messageRe: Kto beknie? 1170 Anonimowy użytkownik 2010-01-28 08:14
messageRe: Kto beknie? 1470 Kajetan 2010-01-28 11:25
messageRe: Kto beknie? 1431 Capreolus 2010-01-28 20:40
messageRe: Kto beknie? 1212 Anonimowy użytkownik 2010-01-29 08:42
messageRe: Kto beknie? 1133 Anonymous User 2010-01-30 14:28
messageRe: Kto beknie? 1344 Capreolus 2010-01-30 17:51
messageRe: Kto beknie? 1506 Anonymous User 2010-01-30 18:55


Forum Portalu Górskiego - portalgorski.pl - Statystyka forum

Globalna
Wątki: 1,710, Posty: 9,307, Użytkownicy: 7,299.
Ostatnio zarejestrowany: Natalia Walasiak.

To forum
Wątki: 1,317, Posty: 8,407.

Uwaga: publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników strony. Portal Górski www.portalgorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.