|
|
|
Ciekawy sposób - wygląda bardzo prosto - nie trzeba dużo sprzetu - choć mam wrażenie że odblokowanie górnego prusa może nie być zawsze takie łatwe zwłaszcza pod pełnym odciażeniem i wymaga chyba idealnego dopasowania sprzętu (długości prusów i lonzy itp) oraz miejsca zatrzymania zjeżdzajacego. Kolejny mankament to chyba kwestia tego że w górach chyba jeździ sie zwykle na przyrządzie górnym i prusik jest na dole.
Generalnie bardziej przekonuje mnie wersja przepinania się przez węzeł poprzez dojechanie do węzła (przyrzad górny, prus na dole) po czym zawiazanie prusa poniżej wezła, przepiecie przyrządu ponizej wezła (nadal jako górny) i stanięcie w stopce po czym odpiecie prusa nad węzłem, opuszczenie się do zawiśniecia w przyrządzie. Oczywiście trzeba system zabezpieczyć kluczką wpiętą w karabinek uprzęzy. Więcej chyba zachodu, ale przynajmniej jadąc górnym przepinasz sie spowrotem na górny przyrząd. ____________________ pozdr, Wojtek ![]() |
Temat | Odsłon | Napisane przez | Wysłane |
---|---|---|---|
Komentarz do: Technika autoratownicza, zmiana lin podczas zjazdu | 3487 | Kajetan | 2012-01-28 23:36 |
Re: Komentarz do: Technika autoratownicza, zmiana lin podczas zjazdu | 1615 | Wojtek Karnas | 2012-01-29 01:16 |
Re: Komentarz do: Technika autoratownicza, zmiana lin podczas zjazdu | 1723 | Kajetan | 2012-01-29 13:22 |
Re: Komentarz do: Technika autoratownicza, zmiana lin podczas zjazdu | 1400 | Wojtek Karnas | 2012-01-30 10:33 |
Re: Komentarz do: Technika autoratownicza, zmiana lin podczas zjazdu | 1472 | Wojtek | 2012-01-31 19:16 |
Re: Komentarz do: Technika autoratownicza, zmiana lin podczas zjazdu | 1872 | Wojtek Karnas | 2012-02-01 09:48 |
Uwaga: publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników strony. Portal Górski www.portalgorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.