Przed nami najważniejsze letnie targi outdoorowe – OutDoor Show we Friedrichshafen. W wystawowych halach nad Jeziorem Bodeńskim już po raz dwudziesty pierwszy spotkają się czołowe firmy outdoorowe z całego świata. Nie zabraknie także polskich przedstawicieli i odwiedzających.

Jest już najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes!

Jest już najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes!

Ubiegłoroczną, jubileuszową edycję targów OutDoor odwiedziło 21 465 branżowych gości z 91 krajów. Na przestrzeni 85 000 m2 z najnowszymi produktami zaprezentowało się 913 wystawców z 42 krajów. Nie inaczej będzie w tym roku. Targowy program zmienia się nieznacznie i zawiera: imprezy wspinaczkowe, zawody sportowe, spotkania z gwiazdami różnych aktywności outdoorowych, bogaty panel konferencji i dyskusji na najistotniejsze dla branży tematy, targową imprezę OutDoor Party, prezentację zwycięzców nagrody OutDoor Industry Award i pokazy filmów. Nowością będzie cykl Trend Show, który zastąpi wcześniejsze pokazy mody. Nowa seria pokazów będzie skupiać się na najnowszych trendach w kolorystyce, krojach, tkaninach oraz konstrukcjach, które będą obowiązywały w nadchodzącym sezonie. Na łamach naszego magazynu prezentujemy pełen program targowych wydarzeń − wraz z konferencjami.

Tradycyjnie publikujemy także listę polskich przedstawicieli zagranicznych marek wraz z kontaktami oraz listę polskich wystawców. Jeśli chodzi o tych ostatnich, to ich właśnie dotyczy nasz dwujęzyczny artykuł pod tytułem „Polskie marki za granicą”. W Polsce działa blisko trzydziestu producentów odzieży i sprzętu outdoorowego – od butów, przez bieliznę termoaktywną, odzież zewnętrzną, po sprzęt wspinaczkowy. Nie wszyscy są zainteresowani eksportem, nie każda marka święci także sukcesy za granicą. Z pewnością wciąż nie mamy polskiej marki, o której słyszałby przeciętny europejski użytkownik sprzętu outdoorowego. Mimo to logo polskich marek możemy spotkać właściwie na całym świecie, choć przede wszystkim są to kraje europejskie oraz byłego Związku Radzieckiego. W tekście prezentujemy wybrane firmy, które najprężniej radzą sobie z eksportem oraz te, które zwyciężają w branżowych konkursach. Pokusiliśmy się nawet o odpowiedź na pytanie, jaki jest przepis na sukces za granicą, choć wiemy, że każda firma musi odnaleźć go sama. Polecamy!

Targi to także setki nowych produktów na sezon wiosna−lato 2015 oraz nowe technologie. Przedstawiamy kilka wybranych nowości, które można będzie zobaczyć na wystawowych stoiskach. Jeśli zaś chodzi o nowe technologie, jedną z nich będzie GORE-TEX Surround. Jeszcze w maju marka Gore zaprosiła nas do swojej bawarskiej siedziby, abyśmy mogli usłyszeć o nowym pomyśle „z pierwszej ręki”. Efektem tej wizyty jest nasz artykuł, w którym staramy się szczegółowo wyjaśniać, na czym ta nowa technologia w obuwiu outdoorowym i miejskim będzie polegała. A już wkrótce przetestujemy ją… na własnych stopach.

Tymczasem redakcja Outdoor Magazynu zmierzyła się ze sprawdzeniem w boju czterech bezmembranowych kurtek softshellowych topowych marek. Zespół testowy poddawał próbom modele Sweet As marki Columbia (w wersji damskiej z kapturem i męskiej bez kaptura), Estes Hoody marki Marmot, Scimitar Jacket marki Rab oraz Apex Bionic Jacket marki The North Face. Wyniki na łamach naszego magazynu oraz w wersji poszerzonej na stronie outdoormagazyn.pl.

Testy, badania, wnioski znajdują się również w kręgu zainteresowań stowarzyszenia Polish Outdoor Group. Po wielu miesiącach pracy wreszcie będzie można zapoznać się z wynikami kompleksowego raportu badania dedykowanego polskiej branży outdoorowej − „OutdoorView”. Idea projektu badań rynkowych towarzyszyła Polish Outdoor Group od samego początku. Trudności, jakie musiał pokonać zespół badawczy, były niemałe − dotyczyły zarówno logistyki, jak i metodyki badań. Ambitne plany szerokich jednorazowych badań zastąpione zostały planem realizacji badań rozłożonym na kolejne lata. Celem badania było kompleksowe określenie preferencji i świadomości konsumentów w zakresie marek outdoorowych. Co istotne, „OutdoorView” ma cykliczny charakter. Po więcej szczegółów na temat raportu odsyłamy na kolejne strony Magazynu 4outdoor Biznes.

Pozostaje nam w tym momencie życzyć Wam udanych i pełnych sukcesów biznesowych targów!