Polscy producenci na ISPO Monachium 2018

Kategoria: Strefa Outdoor / Producenci

Tegoroczne targi ISPO Monachium 2018 były także doskonałą okazją do spotkanie się z producentami rodem z kraju nad Wisłą. Po raz kolejny cieszy obecność polskich wystawców, których z roku na rok na ISPO przybywa. W tym roku premierowo swoje stoisko na targach mieli organizatorzy Festiwalu Górskiego im. Andrzeja Zawady w Lądku-Zdroju. Zabieg ten nas zupełnie nie zdziwił. To właśnie w Lądku w tym roku zostaną wręczone najważniejsze nagrody w dziedzinie alpinizmu, mianowicie Złote Czekany.

Ale do rzeczy. Redakcyjne odwiedziny zaczęliśmy właśnie od stoiska lądeckiego festiwalu. Impreza wyrosła na największe tego typu wydarzenie w kraju, nie dziwi zatem chęć pokazania się międzynarodowej publiczności. Szczególnie, jeśli można się pochwalić galą związaną z wręczaniem Złotych Czekanów, która w tym roku odbędzie w z pozoru sennym Lądku-Zdroju.

Polscy producenci na targach ISPO

Nie udało nam się odwiedzić wszystkich polskich producentów, których obecność w świecie outdooru z roku na rok jest coraz bardziej dostrzegalna. Skupiliśmy się przede wszystkim na branży związanej ze wspinaniem, turystyką górską i narciarstwem.

 

Małachowski

Można z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, że pracownia Małachowski, to już marka legendarna. Pracownia powstała na Górnym Śląsku w 1977 roku, a jej założycielem jest Adam Małachowski - speleolog.

Polscy producenci na targach ISPO

W latach 90-tych firma została przeniesiona do Dębowca, niewielkiej miejscowości koło Skoczowa. Mimo oddalenia od dużych miejscowości, taki ruch nie wpłynął na pogorszenie kontaktu z dotychczasowymi klientami. Do dziś marka wspiera uczestników najważniejszych projektów górskich, jak chociażby członków trwającej, zimowej wyprawy narodowej na K2.

 

4F

Bez cienia wątpliwości można stwierdzić, że 4F to dziś największa polska marka odzieży i akcesoriów sportowych. 4F należy do spółki OTCF. Firma oferuje produkty odzieżowe przeznaczone zarówno do treningu jak i kolekcje lifestyle’owe. 4F od 10 lat współpracuje również z Polskim Komitetem Olimpijskim, projektując kolekcje odzieży dla sportowców na igrzyska letnie oraz zimowe.

Polscy producenci na targach ISPO

Marka 4F posiada w chwili obecnej 174 sklepy własne oraz 180 współpracujących na terenie całego kraju. Kilkanaście sklepów znajduje się również na Łotwie, Słowacji, w Rumunii oraz Czechach. Oprócz sprzedaży detalicznej marka 4F jest obecna w ponad 30 krajach poprzez rozwiniętą sieć sprzedaży hurtowej, a jej produkty są dostępne w ponad 500 sklepach multibrandowych.

 

Brubeck

Brubeck to aktualny lider polskiego rynku odzieży termoaktywnej. Produkty marki wytwarzane są w Polsce, w mieście o historycznej tradycji tkactwa, czyli Zduńskiej Woli. Taki stan rzeczy gwarantuje kontrolę jakości produkcji od tworzenia przędzy do pakowania gotowych produktów.

Polscy producenci na targach ISPO

Klienci coraz bardziej cenią sobie asortyment producentów, którzy swoje produkty wytwarzają w Europie, a już najlepiej, jeśli robią to we własnym kraju. Takie podejście Brubeck buduje zaufanie wśród klientów.

 

Pajak

Dlaczego nie Spider? Można by zapytać w okolicznościach międzynarodowych. Ale Pajak to rodzinna firma z tradycją, zarządzana przez Andrzeja i Ewę Pająk. Pracownicy firmy są połączeni pasją i zamiłowaniem do uprawiania aktywności na świeżym powietrzu.

Polscy producenci na targach ISPO

Solidna współpraca połączona z potrzebą tworzenia niezawodnego, innowacyjnego i zaawansowanego technologicznie sprzętu przynosi imponujące efekty. Pajak również jest marką wytwarzającą wszystkie produkty wyłącznie w Polsce. Do produkcji używane są tylko najlepsze materiały.

 

Milo

Milo jest polskim producentem odzieży i sprzętu outdoorowego, a firma działa na polskim rynku już ćwierć wieku. Szczególnie popularna wśród klientów jest kolekcja odzieży turystyczno wspinaczkowej. Po kilku latach od powstania firmy, Milo stało się łatwo rozpoznawalną marką szczególnie ze względu na często pozytywny stosunek ceny do jakości produktów. Dużą popularnością cieszą się również plecaki oraz inne akcesoria uzupełniające asortyment firmy. Milo posiada wielu zagranicznych odbiorców. Produkty marki są dostępne również na rynkach zagranicznych, stanowiąc swego rodzaju alternatywę dla drogich producentów wytwarzających produkty niekoniecznie wyższej jakości.

 

4FUN

O marce 4FUN miłośnikom górskich wędrówek (i nie tylko) opowiadać nie trzeba. Kto z nas nie nosi bandanek, które mimo zabawnie prostej formy wykonania, w praktyce okazują się nad wyraz przydatne i praktyczne.

Polscy producenci na targach ISPO

Magia tkwi w prostocie, a bandanki od 4FUN przyciągają już chociażby samą żywą kolorystyką i ciekawym wzornictwem.

 

Lesovik

Lesovik to stosunkowo nowa marka na polskim rynku outdoorowym. Polski producent ultralekkiego wyposażenie biwakowego – hamaków, tarpów oraz towarzyszących im akcesoriów, działa na rynku od 2013 roku, co sezon poszerzając grono odbiorców i zyskując kolejnych wiernych fanów.

Polscy producenci na targach ISPO

Polscy producenci na targach ISPO

Produkty Lesovik kojarzone są przede wszystkim z lekkością, wygodą, łatwością organizacji noclegu w przeróżnych warunkach. W sezonie 2018 marka podkreśla rozszerzoną ofertę produktów klasy ultralight. Jak się okazuje, w tym segmencie Lesovik jest marką bezkonkurencyjną na polskim rynku i należy do europejskiej czołówki.

 

Aerosize

Aerosize to nie tylko nazwa brandu, ale również określonego systemu poduszek lawinowych. Marka bazuje na zarejestrowanym, własnym patencie, umożliwiającym pokonanie bariery związanej z ograniczeniami, które dotyczą miniaturyzacji komponentów obecnych systemów poduszek lawinowych.

Polscy producenci na targach ISPO

Celem całego projektu jest opracowanie systemu innowacyjnych hybrydowych poduszek ratunkowych wykorzystywanych w przypadku zagrożenia lawinowego.

 

Viking

Viking to polska marka sportowa należąca do firmy Larix. Marka od wielu lat z powodzeniem funkcjonuje na polskim rynku będąc dystrybutorem światowej klasy marek sportowych. W roku 1996 firma zdecydowała się na wprowadzenie własnej – Viking. Marka w swej autorskiej kolekcji posiadała wówczas produkty należące zaledwie do dwóch grup odzieży, a były to rękawice narciarskie oraz snowboardowe.

Polscy producenci na targach ISPO

Polscy producenci na targach ISPO

Obecnie poza niezawodnie funkcjonującą już kolekcją zimową (rękawice, czapki, bandany, outdoor, bielizna termoaktywna), powstała również świetnie zapowiadająca się oferta letnia, w której znaleźć można ultralekkie czapki, rękawice „running”, produkty outdoor, kije trekkingowe oraz bieliznę termoaktywną.

Jak widać Polacy nie próżnują i nie poddają się w walce o rynek outdoorwy nie tylko w kraju, ale również poza jego granicami. Kolekcje polskich producentów z roku na rok powiększają się i zyskują coraz większe zainteresowanie na arenie międzynarodowej. Dowodem na to jest zwiększająca się z każdymi targami powierzchnia zajmowana przez polskich producentów. Pozostaje tylko trzymać kciuki, by taka tendencja wzrostowa utrzymała się w kolejnych latach.

Red.
*informacje zaczerpnięto z witryn marketingowych poszczególnych producentów

Sklep Górski

Komentarze

  • Brak komentarzy...

    Dodaj komentarz


    Konkurs Fotograficzny "Górski Kalendarz"

    male dolomity

    Popularne

    Blogi

    FundacjaTOPR 271x62_v1

    TOPR SystemMonitoringuPogody_271x62

    Zagrożenie Lawinowe w Tatrach

    Statystyki

    • Artykułów: 10141
    • Odsłon artykułów: 28428912
    
    ';