Za nieco ponad rok wspinaczka sportowa zadebiutuje na Igrzyskach Olimpijskich. Rywalizacja rozegrana zostanie w formacie łączącym trzy konkurencje wspinaczkowe: czasówki, bouldering i prowadzenie. Po rozegranych w ubiegłym roku pierwszych mistrzostwach świata w kombinacji olimpijskiej nie ma wątpliwości, że do grona faworytów należą reprezentanci Austrii, w tym zdobywca tytułu mistrzowskiego Jakob Schubert i brązowa medalistka z Innsbrucka Jessica Pilz. W przygotowaniach do startu w Tokio wspierała ich będzie marka The North Face.

Marka The North Face będzie oficjalnym partnerem odzieżowym Austriackiej Federacji Wspinaczkowej przez najbliższe dwa lata. Lider branży outdoorowej przygotuje kolekcję odzieży dla wspinaczkowej reprezentacji Austrii na Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Wsparciem objęte będą reprezentacja narodowa, reprezentacja juniorska oraz zespół wspinaczy niepełnosprawnych. W ramach bliskiej współpracy ze sportowcami powstanie najwyższej jakości zestaw odzieży, dopasowany do specyfiki każdej z trzech konkurencji rozgrywanych w ramach kombinacji olimpijskiej: czasówek, boulderingu i prowadzenia.

2106tokio

– Jesteśmy dumni z tego, że marka The North Face będzie wspierała wszystkie nasze zespoły narodowe. Kolejne dwa lata będą niezwykle ekscytującym czasem dla naszych zawodników, ale również dla wspinaczki jako dyscypliny. Nie mogliśmy wybrać lepszego partnera, który pomógłby naszym sportowcom zrealizować ich cele na drodze do Tokio 2020 i na samych igrzyskach – powiedział dr Eugen Burtscher, prezes Austrian Climbing Federation (KVOE).

Austriacy mają w swoich szeregach niesamowicie utalentowanych sportowców, z którymi wiążą duże nadzieje medalowe. W tym gronie są m.in. zawodniczka The North Face Jessica Pilz oraz Jakob Schubert. Pilz, po imponujących wynikach jako juniorka, wygrała w 2017 Światowe Wojskowe Igrzyska Sportowe zarówno w prowadzeniu, jak i w boulderingu. Następnie w Innsbrucku 2018 roku została Mistrzynią Świata w prowadzeniu. Jakob Schubert na tych samych mistrzostwach wygrał prowadzenie i kombinację olimpijską. Tytuły te pozwalają Austriakom z optymizmem myśleć o wynikach reprezentacji na igrzyskach w Tokio.
– Austriacka Federacja Wspinaczkowa ma pod swoimi skrzydłami imponującą liczbę utalentowanych zawodników, nie tylko Jessy Pilz. To będzie wspaniałe doświadczenie móc pracować z nimi i wspierać ich w osiągnięciu jak najlepszego wyniku. Jesteśmy naprawdę zaszczyceni, że rozwijamy najlepsze na świecie produkty, aby umożliwić sportowcom konkurowanie i wygrywanie – komentuje Scott Mellin, Global General Manager of Mountain Sports w The North Face.

Od momentu założenia firmy w 1966 r. wspinaczka była zawsze aktywnością bliską The North Face. Marka nieustannie wspiera najbardziej utalentowanych wspinaczy na świecie i umożliwia im doskonalenie poprzez eksplorację. Austriacki zespół będzie testował sprzęt na największych zawodach wspinaczkowych, inspirując innych do odkrycia fenomenu tej dyscypliny.
Oprócz sponsoringu austriackiej federacji, The North Face coraz bardziej angażuje się w oddolne inicjatywy związane ze wspinaniem. Trzeci rok z rzędu trwa kampania Walls Are Meant For Climbing, której celem jest zniwelowanie barier w dostępie do tej dyscypliny. Marka będzie tworzyć w centrach europejskich miast spoty do boulderingu, w których mieszkańcy będą mogli przetestować swoje umiejętności, a przy okazji spotkać największe gwiazdy wspinania.

Źródło:
mat.pras. Snow pr