Świat

Batura Sar

Jest szczytem położonym w Karakorum w grupie Batura Muztagh (stanowi najwyższy wierzchołek tego masywu) na terenie Pakistanu. To jednocześnie dwudziesty ósmy szczyt Ziemi pod względem wysokości. Liczy 7795 m n.p.m. Pierwszego wejścia dokonali 30 czerwca 1976 Hubert Bleicher i Herbert Oberhofer. Nikt jednak do tej pory nie zdobył tej góry zimą. Zorganizowana kiedyś jedyna tego typu ekspedycja mająca na celu stanięcie na wierzchołku właśnie o tej porze roku zakończyła się fiaskiem.

Denis Urubku o zimowym Broad Peaku

Denis Urubko to fantastyczny himalaista rosyjski. Od 2015 r. jest on obywatelem polskim. Zdobył m.in. Koronę Himalajów i Karakorum. Był także uczestnikiem ostatniej polskiej zimowej wyprawy na K2, o czym było głośno...

Andrzej Bargiel o zmianach klimatycznych w Himalajach

Ostatnio ukazała się dosyć długa rozmowa z Andrzejem Bargielem. Obok licznych kwestii, dużo uwagi nasz himalaista poświęca zmianom klimatycznym, globalnemu ociepleniu i ekologii. Wskazuje na obszary w Himalajach (szczególnie w okolicach Everestu), które w przeciągu ostatnich kilku lat zmieniły się diametralnie. Zamiast śniegu pada deszcz, jeziora, rzeki, lodowce wysychają, a śmieci walają się wszędzie. Wszystko to, obok zdecydowanie niekorzystnego wpływu na cały ekosystem, niejednokrotnie burzy plany wspinaczy, skiturowców czy alpinistów/himalaistów.

Podejmij arktyczne wyzwanie. Ruszyły zapisy na Fjällräven Polar 2020

Fjällräven Polar to jedyne w swoim rodzaju wydarzenie outdoorowe i przygoda, którą zapamiętuje się na całe życie. Co roku w kwietniu szwedzka marka zaprasza 30 osób z całego świata na trzystukilometrowy rajd psimi zaprzęgami przez tundrę pokrywającą skandynawską Arktykę. Nabór kandydatów na edycję 2020 wystartował 14 listopada. Chętni nie muszą posiadać żadnego doświadczenia outdoorowego. Wystarczą dobre chęci, trochę czasu i kreatywność.

Fjällräven wspiera Program Klimatyczny Narodów Zjednoczonych, licząc na udaną współpracę z branża modową

Fjällräven jako wiodąca marka outdoorowa już od dłuższego czasu jest świadoma wpływu branży na środowisko naturalne. Dlatego zrównoważony rozwój i minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko są priorytetami we wszystkich obszarach działalności firmy. Pojawiająca się właśnie możliwość współpracy na rzecz klimatu w ramach branży modowej to ważny krok we właściwym kierunku.