O tym, jak góry kształtują charakter i o wyzwaniach ratowników górskich mówi naczelnik GOPR.

- Góry to przyroda, trudne i dynamicznie zmieniające się warunki atmosferyczne, duże odległości i niebezpieczne ukształtowanie terenu.

Ciężka, odpowiedzialna służba, praca zespołowa, wysiłek i nieustająca konieczność podnoszenia kwalifikacji to warunki kształtujące charakter. Tu nie ma miejsca na mięczaków. GOPR-owcy to ludzie twardzi i odporni na stres– mówi Jacek Dębicki, naczelnik Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Ratownicy GOPR wkładają wiele wysiłku, by każdy czuł się w górach bezpiecznie. Znają i rozumieją góry, które ukształtowały siłę ich charakteru. Podkreślają, że podstawą w ich pracy jest wzajemny szacunek i zaufanie w zespole. Na czym opiera się działanie grup ratunkowych GOPR? - To bardzo ważne, że ratownicy w trudnych chwilach zawsze mogą na siebie liczyć.

Naczelnik GOPR Jacek DębickiNaczelnik GOPR Jacek Dębicki

Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego

Jesteśmy zespołem – mówi Jacek Dębicki. - W pojedynkę trudno w górach przeprowadzić skuteczną akcję ratunkową. GOPR-owcy to jedna wielka rodzina: starsi służą doświadczeniem i wiedzą młodszym, mocniejsi pomagają słabszym, a młodsi z kolei wprowadzają starszych w świat nowych technologii. Akcje i wyprawy to praca w zespole, gdzie każdy z ratowników jest za coś odpowiedzialny. Grupa razem pracuje na sukces. Wychodzą razem i wracają razem. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego - dodaje.

Okazuje się jednak, że GOPR-owcy stanowią team nie tylko w pracy. Jak wspomina naczelnik Dębicki, ratownicy na dyżurach spędzają około połowy swojego życia. W konsekwencji, ich zajęcia pozazawodowe również związane są z górami. GOPR-owcy utrzymują ze sobą kontakty, często realizując wspólnie plany i pasje. Jeżdżą razem na wyprawy, aktywnie spędzają czas wolny od służby. Pomagają sobie w życiu prywatnym.

Ratownicy GOPR

 

Ratownicy GOPR

Ratownicy mogą działać szybciej i skuteczniej

Odwaga, zaufanie i żelazny charakter dają podstawy do stworzenia niezawodnego teamu, który perfekcyjnie realizuje zadania. Nieodzownym uzupełnieniem jest specjalistyczny sprzęt, który sprawia, że ratownicy mogą działać szybciej i skuteczniej. - W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić ratownika bez wyposażenia – mówi Jacek Dębicki. Ratownicy zaopatrzeni są w ekwipunek i narciarski sprzęt ski tourowy. Korzystają ze środków transportu przystosowanych do poruszania się w trudnym terenie górskim zimą i latem oraz wykorzystują sieć radiową i aplikacje mobilne. Idą z duchem czasu.

GOPR sukcesywnie wzmacnia zasoby sprzętowe, m.in. dzięki marce TATRA, która wspomaga Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe od 2009 r. Przekaz, jaki niesie ze sobą idea GOPR jest przekazem spójnym z tym, co komunikuje marka. TATRA to piwo dla prawdziwych facetów, dla których liczą się szacunek, zaufanie i siła charakteru. Dlatego TATRA sponsoruje GOPR.

Współpraca trwa z sukcesem już prawie 7 lat. - Dzięki środkom finansowym, które przekazuje nam TATRA, możemy co roku uzupełniać nasze wyposażenie, co istotnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa naszej pracy – mówi Jacek Dębicki. – Ze środków przekazanych dotąd w ramach umowy sponsorskiej kupiliśmy m.in.: ekwipunek dla ratowników, specjalistyczny sprzęt ratowniczy, narciarski sprzęt ski-tourowy oraz środki transportu: samochody terenowo-osobowe, skutery śnieżne i pojazdy 4-kołowe.   

Ratownicy GOPR

 

Ratownicy GOPR

GOPR w służbie ludziom

- Myślę, że każdy człowiek nosi w sobie potrzebę niesienia pomocy drugiej osobie. Jeden większą, drugi mniejszą. Jedni mają predyspozycje i możliwości rozwijania tej cechy charakteru, inni nie – mówi naczelnik GOPR. - Wdzięczność i podziw, faktycznie,  zdarza się. Ale największą satysfakcję daje nam świadomość, że idzie się z pomocą, że można ocalić czyjeś życie, że trzeba to zrobić dobrze i szybko. Dla nas najważniejsze jest to, że ludzie potrafią połączyć miłość do gór z cechami osobowości, które pozwalają śpieszyć na ratunek.


Tatra – piwo lager o głębokim smaku i wyraźnej goryczce, występuje w trzech odmianach: Jasne Pełne, Mocne i Niepasteryzowane. Sprzedawana jest na terenie całego kraju. Jedna z najpopularniejszych marek na polskim rynku, trzecia co do wielkości. Od kilku lat z dumą wspiera GOPR (Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe).

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 11 stylów piwnych, 15 marek i 31  produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych (dostępne w ponad 40 krajach), sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Warka i Tatra.

Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Affligem) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Żywiec APA, Warka Radler). Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN, największym producentem piwa w Europie. Grupa Żywiec w 2014 roku sprzedała blisko 10,7 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Brackim Browarze Zamkowym w Cieszynie. Poprzez sieć prawie 50 oddziałów handlowych i blisko 900 przedstawicieli działających w całym kraju spółka oferuje piwa kilkudziesięciu tysiącom partnerów biznesowych i milionom konsumentów. Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród największych producentów piwa w Polsce, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r.

Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl


Dodatkowych informacji udziela:
Anna Godzisz – ROOTS PR
kom. 666 066 853
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.